بهره‌برداری از نخستین قفس‌های پایه کششی نیمه‌مغروق کشور در قشم



  در آستانه فرارسیدن چهل‌وچهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی نخستین قفس‌های پایه کششی نیمه‌مغروق کشور ساخته شده به‌دست متخصصان داخلی با حضور وزیر جهاد کشاورزی در قشم به بهره‌برداری رسید.

  

به گزارش صبح ساحل، مدیرعامل هلدینگ تخصصی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) امروز در مراسم بهره‌برداری از این طرح ضمن گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر، اظهار داشت: ظرفیت این قفس‌ها یک‌هزار تن است که در زمان حاضر و در مرحله اول با ظرفیت اسمی 75 تن به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

محمد رستمی با بیان اینکه این طرح از جمله طرح‌های دانش‌بنیان است،‌ افزود: عملیات ساخت قفس‌های پایه کششی نیمه‌مغروق که نخستین مورد در کشور است، از دی‌ماه پارسال با همکاری و مشارکت دانشگاه جامع امام حسین(ع) و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) آغاز شد.

وی با ابراز اینکه پیش از این دانش و طراحی این نوع از قفس‌ها در انحصار و اختیار کشورهای غربی بود، گفت: خوشبختانه امروز به‌برکت انقلاب اسلامی و تکیه بر دانش و توان متخصصان داخلی شاهد موفقیت جوانان این مرز و بوم در اجرای این طرح و شکستن این انحصار هستیم.

مدیرعامل هلدینگ تخصصی نیرو قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) اشتغال‌زایی این طرح را 550 نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم اعلام کرد و بیان داشت: اعتبار این طرح 2 هزار و 700 میلیارد ریال است که تا پایان سال آینده به‌طور کامل وارد چرخه بهره‌برداری می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها