رئيس فدراسیون ورزش دانش آموزی

هرمزگان قطب جدید فوتسال کشور است



رئيس فدراسیون ورزش دانش آموزی کشور در نشست با خبرنگاران ورزشی در بندرعباس گفت : وزارت آموزش و پرورش با قدرت و به جد از ورزش دانش آموزی و توسعه آن در سطح کشور حمایت می‌کند.
به گزارش صبح ساحل، حسین بابویی گفت : ۳۳ هزار معلم متخصص تربیت بدنی در مدارس کشور فعالیت دارند که با شناسایی، استعدادیابی و آموزش در سطح شهرها و روستاها، دانش‌آموزان را به سمت محیط های ورزشی، باشگاه‌ها و تیم‌های ملی هدایت می‌کنند.‌
وی با اشاره به این که ۱۶ میلیون دانش‌آموز در ۱۲۰ هزار مدرسه کشور تحصیل می‌کنند که از بین این تعداد چهار میلیون در ۹ رشته ورزشی فعالیت دارند، بیان کرد: ورزش آموزشگاهی ریشه ورزش کشور محسوب می‌شود و برای کسب افتخارات ملی و بین‌المللی باید از امروز به فکر توسعه همه‌جانبه ورزش پایه در رده‌های سنی پایه و در آموزشگاه‌ها باشیم.
رئيس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی کشور ضمن قدردانی از میزبانی شایسته هرمزگان برای مسابقات دانش آموزی فوتسال و دوومیدانی اظهار کرد: برگزاری مسابقات ورزشی در این استان با حضور ۲ هزار دانش آموز از سراسر کشوربرگزار شد که یک طرح بسیار بزرگ در حوزه ورزش بود و عقبه آن از استعدادیابی در مسابقات درون مدرسه‌ای، شهرستانی و استانی است. بابویی، هرمزگان را قطب جدید فوتسال کشور معرفی کرد و گفت: پیشکسوتان و مربیان، سطح مسابقات فوتسال به میزبانی این استان را از نظر فنی و همچنین تکنیکی و تاکتیکی فوق‌ العاده مهیج و با سطح بالا دانستند که این نشان از زنده و پویا بودن ورزش دانش آموزی دارد.

وی ادامه داد: دانش آموزان هرمزگان  در کشوری که فوتسال آن رتبه سوم دنیا و رتبه اول آسیا دارد، قهرمان آموزشگاه‌ های ایران شده اند که این نشان از مدیریت خوب آموزش و پرورش، حمایت ورزش استان و نشان از ظرفیت استعدادها در بین دانش آموزان دارد. بابویی رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی کشورضمن امیدواری به ورزش دانش‌آموزی هرمزگان در سایر رشته‌های ورزشی و همچنین با اشاره به درپیش بودن مسابقات آسیایی وجهانی اظهارداشت: تیم منتخب دانش آموزی فوتسال در قالب تیم ملی که شاکله آن تیم هرمزگان است در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت خواهد کرد که امیدواریم در سطح آسیا و بین المللی بدرخشد.

بابویی یاد آور شد: مسابقات دانش آموزی درسطح کشور در رشته فوتسال و دو و میدانی در بندرعباس، فوتبال در آبادان و والیبال و بسکتبال در شیراز  با حضور بیش از پنج هزار دانش‌آموز مقطع متوسطه دوم درحال برگزاری است که تیم‌های برنده راهی مسابقات آسیایی و بین‌المللی می‌شوند. وی در رابطه به پاسخ سوال صبح ساحل گفت : سرانه فضای ورزشی دانش‌آموزان در سطح کشور را ۴۰ صدم مترمربع است و اعلام کرد: این سرانه در هرمزگان ۴۳ صدم مترمربع بوده که از میانگین کشوری بالاتر است و این یک انقلاب در مجموعه سرانه ورزشی دانش‌آموزی استان محسوب می‌شود.

محمد قویدل، مدیر کل آموزش وپرورش هرمزگان دراین نشست خبری از نوری وزیر آموزش وپرورش و حسین بابویی رئيس فدراسیون ورزش دانش آموزی کشور از اعتمادی که به استان هرمزگان برای برگزاری دو رشته فوتسال و دو ومیدانی پسران ودختران داشتند قدرانی نمود. مدیر کل آموزش پرورش استان اظهار داشت:  برگزاری این مسابقات یک رویدار ملی بود که برای نخستین بار با حضور دوهزاردانش آموز از سراسر کشور در استان هرمزگان برگزار شد. قویدل بیان داشت:  برگزاری این مسابقات با تلاش شبانه روزی معاونت های مختلف در اداره کل و همکاری دوستی استاندار هرمزگان برگزار شد و باعث شد هرمزگان میزبان شایسته ای برای دانش آموزان شرکت کننده از سراسر کشور باشد.
 
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها