رئیس مرکز بهداشت شهرستان:

پشه‌های آئدس که در بندرعباس کشف شده هنوز آلوده نیستند



رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس گفت: پشه‌های آئدس که در بندرعباس کشف شده هنوز آلوده به ویروس تب دانگ نیستند.

    

به گزارش صبح ساحل، دکتر فریده فخار افزود: امسال بر اساس اهمیت موضوع پشه آئدس در سطح شهرستان بندرعباس کنترل و مبارزه با پشه آئدس و جلوگیری از شیوع تب دانگ در دستور کار مجمع سلامت شهرستان قرار گرفت.

وی با اشاره به اهمیت مبارزه با پشه آئدس، خاطرنشان کرد: به دنبال آن هستیم که بسنجیم اکنون شهر بندرعباس در چه وضعیتی قرار دارد و چطور می توانیم وفور پشه آئدس را کاهش دهیم تا از به وجود آمدن بیماری تب دانگ در شهرستان بندرعباس و همچنین در استان جلوگیری کنیم.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس اظهار کرد: خوشبختانه پشه‌های آئدس که در بندرعباس کشف شده هنوز آلوده به ویروس تب دانگ نیستند ولی این احتمال وجود دارد که هر لحظه این آلودگی ایجاد شود.
 
وی با اشاره به آلودگی برخی از کشورهای همسایه از جمله افغانستان و پاکستان به بیماری ناشی از پشه آئدس از جمله تب دانگ، خاطرنشان کرد: متاسفانه شاهد حضور مهاجرینی از کشور های حوزه خلیج فارس و افغانستان و پاکستان در استان هستیم که احتمال می‌رود برخی از آنان آلوده به بیماری تب دانگ باشند لذا با توجه به حضور آنان در استان احتمال آلودگی وجود دارد.

دکتر فخار خاطرنشان کرد: لازم است تمام ادارات بصورت یک مجموعه  و همگام با دانشگاه برای مبارزه با پشه آئدس و جلوگیری از وفور بیشتر این پشه فعالیت کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها