کمبود پول نقد در عابر بانک‌ها، افزایش کرایه و نبود دستگاه کارتخوان در تاکسی‌ها

بازی با روان مردم


نویسنده: صبح ساحل

 مدتی است که کمبود پول نقد در دستگاه‌های عابر بانک‌ به یک معضل تبدیل شده است. در عین حال که پرداخت‌های اینترنتی رواج پیدا کرده اما مردم همچنان برای بسیاری از کارهای روزمره به پول نقد نیاز دارند.

 

یکی از مواردی که این مسئله سبب تکدر خاطر مردم شده، در بحث پرداخت کرایه‌ تاکسی در بندرعباس است. چرا که تعداد کمی از تاکسی‌های بندرعباس، تنها در برخی خطوط به دستگاه کارتخوان مجهز هستند. برخی از رانندگان نیز پرداخت‌ اینترنتی یا همان کارت به کارت را نمی‌پذیرند و صرفا خواستار پول نقد هستند. طبق گزارش‌های مردمی این موضوع سبب شده است که شهروندان برای دریافت پول نقد به چندین دستگاه عابر بانک در سطح شهر مراجعه کنند اما موفق به دریافت پول نقد نشوند. اسفند ماه 1400، تاکسیرانی بندرعباس وعده تسریع در تجهیز تاکسی‌ها به کارتخوان را داده بود؛ وعده‌ای که هنوز محقق نشده است و مشخص نیست چند سال دیگر باید بگذرد تا به سرانجام برسد؟ مسئله دیگر، موضوع افزایش کرایه تاکسی‌ها بدون مصوبه شورای شهر است.

رانندگان تاکسی از اواخر اسفند ماه به صورت خودجوش اقدام به افزایش کرایه‌ها کرده‌اند اما اعضای شورا همچنان در تعطیلات نوروزی به سر می‌برند. در واقع شورای شهر بندرعباس به مانند سال قبل این بار هم از نبض شهر جا ماند یا از جنبه دیگر نتوانست وظیفه نظارت خود را بر این موضوع به درستی انجام دهد. حال در شرایطی که کرایه‌ها افزایش یافته، دستگاه‌های عابر بانک پول نمی‌دهند، تاکسی‌ها به کارتخوان مجهز نیستند، مدیریت شهری در کجای این مسئله قرار دارد وقتی مردم روزانه هزینه مادی و روانی این مسئله را پرداخت می‌کنند. با توجه به وضعیت اقتصادی خانوارها، بسیاری از شهرها برای حمل و نقل عمومی آسان و کم هزینه شهروندان هر ساله هزینه‌های گسترده‌ای انجام می‌دهند اما مدیریت شهری و شورای شهر بندرعباس هنوز نتوانسته‌اند، ساعت رفت و آمد اتوبوس‌های درون شهری را تنظیم، معضل کمبود تاکسی را حل و تاکسی‌های موجود را به کارتخوان مجهز کنند. 

 

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها