توقیف دو دستگاه تجهیزات ترال در آب‌های هرمزگان



معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان از توقیف دو دستگاه ترال، دو عدد لنگر و دو تور میان آبی منوفلامنت خبر داد.

 

به گزارش صبح ساحل، محمد جوانمرد معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان امروز اظهار کرد: بدون شک رعایت فصول ممنوعیت صید و همچنین قوانین و مقررات صید و صیادی نقش بسزایی در افزایش میزان آبزیان در دریا در فصل آینده دارد و یقینا صید و صیادی اصولی و پایدار در گرو رعایت قوانین و مقررات صید و صیادی به ویژه رعایت فصول صید و استاندارد های ادوات صید است.

وی با بیان اینکه استان هرمزگان از ظرفیت های برخوردار حوزه صید و صیادی کشور است، تصریح کرد: تداوم صید و صیادی، همراه با توسعه صید و صیادی یکی از ماموریت مهم شیلات است که جامعه صیادی نقش اساسی در تحقق آن دارد.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان با اشاره به  طول نوار ساحلی، تنوع گونه ای، تنوع روش های صید و اختصاص 40 درصد صید آب های جنوب به استان هرمزگان گفت: حدود پنج هزار فروند شناور مجاز 35 هزار نفر صیاد در استان هرمزگان مشغول به فعالیت هستند که این بیانگر اهمیت موضوع مرتفع سازی مشکلات صید و صیادی در استان است.

جوانمرد با بیان اینکه به منظور مقابله بیشتر با پدیده صید غیرمجاز و ارتقای خدمت رسانی به جامعه صیادی در سواحل استان، یگان حفاظت منابع آبزی شیلات هرمزگان، گسترش دامنه بازرسی و نظارت ها را در راس برنامه های کاری خود قرار داده است، بیان کرد: نظارت و کنترل صیدگاه پیرو تاکیدات مدیریت شیلات استان در تمام فصول صید تداوم دارد.

در ادامه سرپرست یگان حفاظت منابع آبزیان از کشف دو دستگاه تخته ترال قایقی، دو تور میان آبی منو فلامنت، دو عدد لنگر سنگین غیر مجاز و... در این گشت و بازدید با همگاری پایگاه حفاظت منابع آبزیان شیلات بندرعباس خبر داد.

سروان مهرداد رامش جان گفت: شماره تلفن  ستاد یگان استان07633331434 آماده دریافت هر گونه اخبار و اطلاعات در راستای صید و صیادی و خدمات رفاهی به جامعه صیادی است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها