رییس کل دادگستری خبرداد:

اعلام جرم علیه مدیران کم کار در حوزه سامانه جامع انبارهای هرمزگان



رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: ۵۲ شرکت انباردار در بندرشهید رجایی بندرعباس باید اطلاعات ورود و خروج کالا را در سامانه جامع انبارها ثبت کنند که  فقط ۱۲ شرکت این کار را کرده اند که برای انبارهای متخلف هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعلام جرم شده و برای مدیران کم کار در این زمینه اعلام جرم شده است.

 

به گزارش صبح ساحل، مجتبی قهرمانی روز یکشنبه در مراسم تکریم و معرفی مدیران تعزیرات هرمزگان افزود: نبود اتصال مناسب میان سامانه های جامع گمرک و انبارها و سایر مجموعه های تعریف شده ، یکی از چالش‌های مهم نظارت بر این حوزه است و به عنوان مثال هنوز ۴۰انبار ( از ۵۲انبار ) به سامانه جامع انبارها متصل نشده اند.

وی با اشاره به کارکرد ملی و بین المللی هرمزگان اظهار کرد: ساختار اداری در برخی بخش ها متناسب با این کارکرد نیست و تعزیرات حکومتی هرمزگان نیز از ۲۷۴ نفر رده (چارت) مصوب، فقط ۷۵ نفر فعال است.

وی تصریح کرد: تعزیرات حکومتی هرمزگان فقط ۱۶ شعبه دارد که هشت شعبه در بندرعباس مستقر است و برای رسیدگی فوری به امور باید حداقل ۵۰ شعبه در بندرعباس وجود داشته باشد.

رییس شورای قضایی استان متذکر شد: اکنون فقط ۳۰ درصد چارت مصوب تعزیرات حکومتی هرمزگان فعال است و با این وضعیت نمی توان به امور رسیدگی کامل و جامع داشت.

قهرمانی یادآور شد: یکی از ابزارهای خوب در حوزه تعزیرات، مصوبه سران قوا در زمینه مقابله با گرانفروشی و احتکار است که افزایش اختیار پلمب و نصب تابلو در تمامی تخلفات یکی از این ابزارهای خوب است که استفاده از این فرصت در هرمزگان محدود بوده است.

وی تأکید کرد: دستور فروش فوری کالای احتکار شده اختیار اجرای احکام و پلمب برای واحد صنفی که جریمه‌اش را پرداخت نمی کند نیز از دیگر ابزارهای بازرسان تعزیزات حکومتی است که می توان از آن بهره برد.

قاچاق روزانه پنج هزار تُن سوخت در هرمزگان

رییس کل دادگستری هرمزگان اضافه کرد: بنا بر آمارهای مستند، روزانه حداقل ۲.۵ تا ۵ هزار تن سوخت در استان قاچاق می شود که روزانه ۳۵تا ۵۰میلیارد تومان درآمد نصیب قاچاقچیان می شود.

به گفته این مقام عالی قضایی استان روزانه ۲ هزار نیسان مشغول قاچاق سوخت هستند و مشغول شدن جوانان و نوجوانان به قاچاق و فاصله گرفتن آنان از درس و تحصیل ،پیامدهای منفی سنگینی به دنبال دارد.

وی از تعزیرات حکومتی خواست تا در پرونده های قاچاق سوخت، وسایل نقلیه ضبط شوند و جریمه سنگین برای متهمان در نظر گرفته شود.ی

رییس کل دادگستری استان اضافه کرد: در زمینه نظارت بر بازار شرمنده مردم هستیم اما روزهای اخیر با همکاری تعزیرات و اداره کل صمت (صنعت، معدن و تجارت) ودیگر نهادهای مرتبط مصمم به نظارت بر بازار هستیم.

قهرمانی اذعان کرد: کارهای خوبی در حال انجام است اما آمار تخلفات و گرانفروشی در این بازرسی ها بالاست و نظارت بر بازار نیازمند انسجام بیشتر است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها