معاون اداره‌کل هواشناسی هرمزگان:

طوفان حاره‌ای تاثیری بر خلیج‌فارس ندارد/ وزش تندباد در در مناطق دور از ساحل دریای عمان



معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی هرمزگان گفت: طوفان حاره‌ای BIPARJOY هیچ تأثیری بر خلیج فارس نداشته و تأثیر آن بر دریای عمان هم غیرمستقیم است.

 

به گزارش صبح ساحل، کیانوش عارفی افزود: اینگونه نیست که بتوان گفت این طوفان به سواحل جاسک نزدیک می‌شود و هر چند روی دریا فعالیت شدیدی داشته و شرایط را در دریای عمان بهم می‌زند اما امواج مرده به سواحل می‌فرستد.

وی ادامه داد: احتمال شکل‌گیری امواج ۶ متری در مناطق فراساحلی وجود دارد اما زمانی که این امواج مرده به ساحل برسند حدود سه متر ارتفاع خواهند داشت.

معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی هرمزگان اضافه کرد: مدل‌های پیش بینی هواشناسی بیانگر آن است که مسیر این طوفان شمال و شمال شرقی بوده و جاسک در خارج از محدوده وزش باد آن قرار می‌گیرد.

عارفی افزود: این طوفان چابهار را متاثر می‌کند و در چند روز آینده با رسیدن به خشکی‌ها به تدریج از قدرت و شدت آن کاسته شده تا در نهایت از بین خواهد رفت.

شایان ذکر است،‌ اداره‌کل هواشناسی هرمزگان در پی تشکیل این طوفان هشدار دریایی سطح نارنجی در تاریخ ۱۷ خرداد ماه جاری صادر کرده که بازه زمانی این از ظهر امروز، شنبه تا اواخر وقت روز چهارشنبه، بیست و چهارم خردادماه است.

براساس این هشدار احتمال وزش تند باد شدید جنوب شرقی در محدوده ۵۰ کیلومتر بر ساعت (در محدوده ۳۰ نات) و افزایش ارتفاع موج در محدوده ۲۵۰ سانتیمتر (۸پا) و رگبار باران و رعد وبرق در مناطق دور از ساحل دریای عمان وجود دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها