قیمت طلا در دبی در اولین روز معاملاتی هفته کاهش یافت



شاخص دلار ثابت ماند و باعث شد که شمش برای خریدارانی که سایر ارزها را دارند جذابیت کمتری داشته باشد.
با تقویت ارزش دلار آمریکا در روز دوشنبه، قیمت طلا در امارات و در سطح جهانی در افتتاحیه بازارها در اولین روز معاملاتی هفته کاهش یافت. بر اساس داده‌های گروه جواهرات دبی،۲۴ هزار دلار در هر گرم ۲۳۷.۰ درهم معامله شد که نسبت به هفته گذشته ۲۳۷.۲۵ درهم در هر گرم کاهش داشت.
در همین حال، ۲۲k، ۲۱k و ۱۸k به ترتیب با ۲۱۹.۵، ۲۱۲.۵ و ۱۸۲.۰ درهم در هر گرم باز شد. در سطح جهانی، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۹۵۵.۴۹ دلار رسید. شاخص دلار ثابت ماند و باعث شد که شمش برای خریدارانی که سایر ارزها را دارند جذابیت کمتری داشته باشد. تحلیلگر ارشد Swissquote Bank، گفت هفته گذشته از نظر اینکه فدرال رزرو (فدرال رزرو) به چه سمتی حرکت می کند، کمی گیج کننده بود، پس از اینکه نمودار نقطه ای نشان داد دو افزایش احتمالی دیگر نرخ بهره قبل از پایان سال در مقابل افزایش نرخ نهایی مورد انتظار بود. در ماه جولای، نعیم اسلم، مدیر ارشد سرمایه گذاری زای کپیتال مارکتز، گفت که این فلز گران‌بها هنوز هم در مورد قیمت گذاری بسیار تاثیرگذار است.
اکشن قیمت از شتاب عقب مانده است و معامله‌های گران نگران ‌کننده هستند به علت این‌که ریسک معامله درخشش فلز را از بین ببرد. ثانیا، موضع تندروانه فدرال رزرو روشن کرده است که امسال دو افزایش دیگر نرخ بهره وجود خواهد داشت و معامله‌گران می‌دانند که این امر باعث می شود شاخص دلار حتی قوی‌تر شود، که این سناریوی ایده‌‌آل برای قیمت طلا نیست.  وی افزود: «شهادت رئیس فدرال رزرو بیش‌ترین تماشای رویداد توسط معامله‌گران طلا خواهد بود، که امیدوارند در اظهارات فدرال رزرو شاهد برخی ابهامات باشند، اما در واقعیت، این احتمال کمتر است.
عدنان نگاری
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها