دکترای تخصصی حرکات اصلاحی و آسیب شناسی

ایجاد مرکز تندرستی و مشاوره ورزشی فولاد هرمزگان یک ضرورت بود



محمد بیات، دکترای تخصصی حرکات اصلاحی و آسیب شناسی ورزشی گفت: کم تحرکی که از قبل وجود داشت به واسطه شیوع کرونا و تغییر سبک زندگی مردم به طور چشمگیری افزایش پیدا کرد و زمینه بیماری های دیگری را فراهم آورد.


به گزارش صبح ساحل،  وی بیان داشت: بیماری های قلبی و عروقی عمده ترین بیماری است که ناشی از کم تحرکی و یکجانشینی است، شیوع این بیماری در جامعه موجب افزایش هزینه های اقتصاد سلامت می شود.


محمد بیات بیان داشت: تاسیس مراکز ارائه دهنده خدمات ورزشی و تندرستی یک ضرورت است، اهداف این مراکز مشاوره در حوزه خدمات ورزشی و تندرستی می‌تواند در خصوص ارزیابی و سنجش ویژگی های جسمانی، ارائه برنامه ها ی تمرینی، ارائه رژیم های تغذیه ورزشی، ارائه مشاوره به مدیران، تحلیل وضعیت های مربوط به رشد حرکتی در کودکان و نوجوانان، مشاوره های روان شناختی ورزشی و تجزیه و تحلیل اطلاعات بیومکانیک ورزشی باشد.


دکترای تخصصی حرکات اصلاحی و آسیب شناسی ورزشی گفت: بر این باوریم که این مراکز می‌توانند با مشاوره دادن در سطح استان هرمزگان و افزایش دانش و آگاهی آحاد جامعه نسبت به فعالیت بدنی و ورزش در کلیه اقشار کشور باعث افزایش فعالیت بدنی مناسب و استاندارد در طول روز شود و از این طریق می توانیم فرهنگ سبک " زندگی فعال " را در جامعه نهادینه کنیم.


وی اظهار داشت: از این رو مرکز تندرستی و مشاوره ورزشی فولاد هرمزگان با استفاده از توانمندی ‌های علمی و دانشگاهی، تحت نظارت و مشاوره اساتید دانشگاه و متخصصین علوم ورزشی طراحی و راه‌ اندازی شد تا ضمن رصد وضعیت تندرستی و سلامتی پرسنل فولاد هرمزگان، مشاوره های صحیح را در جهت حفظ و ارتقا آن ارائه کند، پایش وضعیت جسمانی پرسنل فولاد هرمزگان و خانواده آنان در دستور کار این مرکز است.


محمد بیان گفت: پرسنل به واسطه حضور در کادر اداری و دفتری، گاها دچار فشار کاری شده که همین موضوع عامل گردن درد و کمر درد می شود و نیاز اساسی به حرکات اصلاحی دارند و نباید خانواده ها این ناهنجاری ها را شوخی بگیرند زیرا با اقدام درست و استفاده از حرکات اصلاحی می توان مانع از پیشرفت آن شد.


لازم به ذکر است، در این مرکز در دو حوزه "مشاوره ورزشی حوزه تندرستی" شامل ارزیابی شاخص های آمادگی جسمانی مرتبط با سلامت، افزایش و کاهش وزن، چگونگی انجام فعالیت ورزشی زیر نظر دکتر اکبر چمنی، متخصص فیزولوژی ورزش با گرایش بیوشیمی و متابولیسم ورزش و بخش ساختار قامتی و اهنجاری های اسکلتی عضلانی و طراحی تمرینات اصلاحی برای فرزندان کارکنان زیر نظر دکتر محمد بیات ترک، عضو هیات علمی دانشگاه هرمزگان و متخصص حرکات اصلاحی و آسیب شناسی نیز فعالیت صورت می گیرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها