نور خدا خاموش نمی شود...



سرمقاله//مصطفی قلندری
«دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا و تمام اعضای خانواده در جریان سفر خود به اراضی اشغالی از دیوار ندبه دیدن کرد. دیوار ندبه مقدس ترین مکان مذهبی یهودیان به شمار می رود که بر روی تپه موریا در شهر اورشلیم قرار دارد.»(1) این ترندترین خبر جهان سیاست در اول خرداد ۱۳۹۶ هجری شمسی بود. پایبندی به بنیادهای اعتقادی در تمام ابعاد و شمول آن در تمام جهان و حتی در بین سیاستمداران هم دیده می شود. نگاه ابزارگونه به آزادی و برابری ادیان در کشورهای به ظاهر آزاد هم به شدت جریان دارد و تعریف آنان از آزادی ادیان، مهار نفوذ سایر ادیان است. موسسه نظرسنجی پیو در همان روزهای آغاز بكار ترامپ نتایج یك نظرسنجی را منتشر كرد كه نشان می داد مسلمانان از جایگاه خود در جامعه آمریكا نگران هستند. 63 درصد آنها گفتند كه از برخورد دولت ترامپ با آنها نگران هستند، 50 درصد گفتند كه مسلمان بودن در آمریكا دشوار شده است، 75 درصد از وجود تبعیض شكایت كردند.(2)
روند اهانت و تخریب چهره اسلام گرایی در غرب، قدمت بلندی دارد. انتشار کتاب آیات شیطانی، تولید فیلم تسلیم، طراحی موهن روزنامه یولندز پستن، اقدام متوحشانه « تری جونز» در سوزاندن قرآن، اظهارات خیرت ویلدرس، کاریکاتور نشریه فرانسوی شارلی ابدو، گروه افراطی و اسلام ستیز نروژی، سوزاندن قرآن در دانمارک و سوئد و هلند و هتک حرمت قرآن کریم در مقابل مرکز اسلامی هامبورگ؛ مصادیقی از نمونه های اهانت به مقدسات و باورمندی‌های مسلمانان در اروپای آزاد است. به نظر می‌رسد با یک موج هماهنگ و برنامه ریزی شده مهار اسلام در جهان غرب مواجه هستیم. به گزارش مرکز تحقیقات پیو واقع در واشنگتن در سال ۲۰۱۱ براساس روند افزایش جمعیت مسلمانان، پیش‌بینی کرده که جمعیت مسلمان اروپا در سال ۲۰۲۳ به ۵۸/۲ میلیون نفر خواهد رسید. به گزارش وبسایت Find Easy جمعیت مسلمان اروپا به حدود ۵۰/۵میلیون نفر در سال ۲۰۲۲ رسید که نشان می دهد پیش بینی پیو به واقعیت نزدیک بوده است. مجله فرانسوی فیگارو بعد از اقدامات هتاکانه فرانسه نسبت به اسلام، در گزارشی با عنوان افزایش خرید قرآن در فرانسه؛در دهه اخیر اعلام کرده بود: فروش قرآن ترجمه شده در سایت آمازون بالا رفته است.  
در یک جسارت به قرآن، اقدام هتاکانه سوزاندن قرآن توسط «راسموس پالودان» رهبر اسلام ستیز حزب راست افراطی دانمارک صورت گرفت. این اقدام در پوشش حمایتی پلیس سوئد صورت گرفت. «اولا استرلینگ» سخنگوی پلیس سوئد به بهانه حمایت از آزادی بیان در توجیه این اقدام اهانت آمیز اظهار داشته که قانون اساسی سوئد از حمایت قوی برخوردار است و باید بدانید که ارزش آزادی بیان بسیار مهم است. (3) در  آخرین اقدام به جسارت قرآن ؛ عامل آتش زدن قرآن، "سلوان مومیکا" 37 ساله نام دارد که یک مهاجر عراقی - سوئدی است. او در میدان "مدبورجارپلاتسن"  در مرکز شهر استکهلم و در مقابل مسجد اصلی شهر، قرآن را آتش زد. او صفحات قرآن را پاره کرد و آن را به آتش کشید. (4)
پیو پیش بینی می کند که جمعیت مسلمان حاضر در سوئد در سال ۲۰۵۰ بدون احتساب مهاجران مسلمان به ۱۱/۲ درصد و با احتساب مهاجران مسلمان به ۳۰/۶ درصد خواهد رسید که در منطقه اروپا ، در هر دو حالت، رتبه اول و دوم را خواهد داشت. مرکز تحقیقات پیو همچنین رشد جمعیت مسلمان در بازه ۲۰۳۰-۲۰۱۰ را بیش از ۲ برابر دانسته است. (5)این آمارها و پیش بینی ها بیانگر یک تحلیل است و آن هم جهان شمول شدن اسلام است. می توان گفت اقدامات اسلام ستیزی به منظور مهار رشد شتابان گرایش به اسلام در اروپا می باشد.
هر چند که در قاموس مسلمانی ما ایراداتی وجود دارد و برخی اقدامات مردان دین دینداری را در بین مردم تخفیف نفوذ می دهد و لی باید اعتراف نمود که ققنوس گسترش بین فردی آیات و تعالیم قرآن در پس از هر آتش زدنی؛ قدرت پرواز مضاعف می گیرد و آزادی خواهان و فطرت پاکان زیادی را به زیر سایه معنویت ناب حقیقی اسلام جای می دهد. قرآن نور است و این وعده خداوند است که « والله متم نوره و لو کره الکافرون».
khabaronline.ir/x7HsW(1)
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها