در سه ماهه نخست امسال؛

بیش از ۸۰۱ هزار لیتر سوخت قاچاق در قشم کشف شد



فرمانده پایگاه دریابانی قشم از کشف بیش از ۸۰۱ هزار لیتر سوخت قاچاق در سه ماهه نخست امسال در مرزهای دریایی این شهرستان مرزی خبر داد و گفت: قاچاقچیان با تلاش همه جانبه و شبانه روزی مرزبانان در انتقال این مقدار سوخت در مرزهای آبی نگین خلیج فارس ناکام ماندند.

به گزارش صبح ساحل، «سرهنگ صفر متاجی»، فرمانده پایگاه دریابانی قشم روز شنبه گفت: مرزبانان پایگاه دریابانی قشم با اجرای طرح برخورد با قاچاقچیان سوخت در نوار مرزهای آبی ساحلی و انجام اقدامات اطلاعاتی موفق شدند، این مقدار سوخت قاچاق را کشف کنند.

وی ادامه داد: از ابتدای فروردین ماه تا پایان خرداد ماه امسال مرزبانان این پایگاه دریابانی ۳۵ فروند شناور، فعال در امر قاچاق سوخت را توقیف و ۹ نفر متهم را دستگیر کرده اند که تمامی آنها پس از تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی استان هرمزگان شده اند.

فرمانده پایگاه دریابانی قشم با اشاره به برشمردن خسارات جبران ناپذیر قاچاق بر پیکره اقتصادی و اجتماعی جامعه، گفت: کارشناسان ارزش ریالی سوخت های قاچاق کشف شده در این مدت سه ماهه را ۲۹۵ میلیارد و ۱۷۵ میلیون ریال برآورد کرده اند.

سرهنگ متاجی افزود: سودجویان و سوداگران مرگ بدانند امروز همبستگی و تعامل مرزبانان و مرزنشینان در حفظ و حراست از مرزهای جمهوری اسلامی ایران در این خطه بیشتر از هر زمان ممکن است و به یاری خداوند متعال عرصه را بر سودجویان و قاچاقچیان در خشکی و دریا تنگ خواهیم کرد.

وی گفت: دریادلان پایگاه دریابانی قشم با قاطعیت و اشراف کامل بر مرزهای آبی این خطه از میهن اسلامی نظارت کامل دارند و مقابله با قاچاق دام زنده، قاچاق سوخت و برخورد با افراد سودجو را در دستور کار خود قرار داده‌ اند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها