مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خبرداد:

تشکیل پرونده برای ثبت یک‌هزار و ۳۶۸ قایق صیادی در هرمزگان



 مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به اینکه ثبت قایق‌های بنزینی ۲ زمانه نیازمند ابلاغ مصوبه هیات وزیران است، گفت: تا کنون برای یکهزار و ۳۶۸ متقاضی ثبت قایق صیادی در اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان پرونده تشکیل شده است.

 

به گزارش صبح ساحل، حسین عباس‌نژاد افزود: از طریق سازمان بنادر و استانداری هرمزگان در حال پیگیری برای تسریع در ابلاغ مصوبه یاد شده هستیم.

وی در تشریح اقدامات انجام شده برای ثبت قایق‌های بی‌هویت صیادی ادامه داد: از ابتدای تیرماه برنامه‌ریزی و برگزاری نشست با استانداری هرمزگان، سازمان منطقه آزاد کیش و تعاونی‌های صیادی به منظور هماهنگی و اطلاع رسانی به در راستای تسهیل شرایط تحویل مدارک، اقدام به شروع فرآیند ثبتی قایق‌های بی‌هویت شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه در حال حاضر نمایندگان این اداره کل در ۹ بندر سازمانی آماده پذیرش مدارک متقاضیان هستند، ادامه داد: بر اساس مناطق، حوزه غرب استان ۳۴۱ فقره، مرکز استان ۴۲۹ و حوزه شرق استان نیز ۵۹۸ فقره پرونده برای مراجعه‌کنندگان تشکیل شده است.‌

 

رد ۲۴ درخواست از سوی دارندگان مجوز درگاه ملی

به گفته عباس‌نژاد؛ در بررسی‌ها تا کنون ۲۴ درخواست از سوی دارندگان مجوز درگاه ملی به دلیل ثبت قبلی شناور با کاربری تفریحی، نداشتن مدارک قایق با مجوز درگاه و یا فروش قایق دارای مجوز درگاه به شخص ثالث رد شده است.

وی بیان کرد: متقاضیان در غرب استان می توانند به نمایندگان اداره‌کل در بنادر لنگه، جزیره ابوموسی و جزیره کیش، در مرکز استان به جزیره قشم و اداره مرکزی ثبت بندرعباس و در شرق استان نیز به بنادر تیاب، سیریک و جاسک مراجعه و مدارک خود را تکمیل کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، مدارک مورد نیاز در این مرحله را شامل کپی برابر اصل تصویر مجوز درگاه و تصویر برابر اصل سند قطعی موتور قایق اعلام کرد و گفت: به محض تکمیل مدارک و غربالگری اولیه با بسیج نیروهای بازرس ثبت آماده شروع بازرسی ثبتی و رده‌بندی هستیم.

عباس‌نژاد عنوان کرد: به منظور رفاه حال متقاضیان، نماینده صندوق بیمه کشاورزی در اداره مرکزی بازرسی و ثبت مستقر بوده تا در صورت نیاز، پوشش بیمه‌ای صیادان در محل ارائه شود.

وی با بیان اینکه به موسسات رده‌بندی ابلاغ شده با تمام منابع و تجهیزات آماده بازرسی رده‌بندی و صدور گواهینامه ایمنی شناورهای متقاضی باشند، خاطرنشان کرد: میز خدمت ویژه متقاضیان ثبت قایق‌های بی‌هویت در اداره مرکزی بازرسی و ثبت شناورها واقع در بندر شهید باهنر مستقرشده است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی اضافه کرد: با تشکیل اکثریت نسبی پرونده‌های مراجعه کنندگان، جدول زمانی بازرسی‌های ثبتی و رده‌بندی تهیه و به متقاضیان اطلاع‌رسانی تا بازرسی‌های فنی به صورت منطقه‌ای انجام شود.

عباس‌نژاد تاکید کرد: پس از تکمیل مدارک متقاضیان زمان و مکان حضور بازرسان به تعاونی‌های ابلاغ و آن‌ها ملزم به اطلاع‌رسانی دقیق برای حضور مالک و شناور در محل تعیین شده هستند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها