رییس کل دادگستری هرمزگان خبر داد:

پهلوگیری کشتی حامل گندم وارداتی در بندرشهید رجایی پس از هشت ماه معطلی روی آب



رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: یک کشتی حامل ۷۰ هزار تُن گندم وارداتی پس از هشت ماه معطلی بر روی آب با ورود دستگاه قضایی و پیگیری دستگاه های اجرایی استان در بندرگاه شهید رجایی بندرعباس پهلوگیری کرد.

به گزارش صبح ساحل، «مجتبی قهرمانی»، رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: با ورود دستگاه قضایی استان و همکاری، تعامل و پیگیری خوب دستگاه‌های اجرایی امروز یک کشتی حاوی محموله ۷۰ هزار تُنی گندم وارداتی در بندر شهید رجایی بندرعباس پهلوگیری کرد.

وی تصریح کرد: پس از اطمینان از سلامت این محموله ۷۰ هزار تُنی گندم وارداتی، از مسوولان مربوطه خواسته شده که سریع نسبت به ترخیص و ارسال آن به اقصی نقاط کشور اقدام کنند.

رییس کل دادگستری هرمزگان اضافه کرد: علت معطلی هشت ماهه این کشتی مربوط به داخل کشور نبوده بلکه ناشی از اختلاف میان مالک و فروشنده خارجی آن بوده است.

قهرمانی بیان کرد: با ورود تخصصی دستگاه قضایی به موضوع و پس از پیگیری‌ها و مذاکرات مستمر و طرح پرونده با انجام تشریفات قانونی، امروز به دستور مقام قضایی این کشتی خارجی در بندر شهید رجایی بندرعباس پهلوگیری کرد و عملیات تخلیه محموله آن در حال انجام است که با عرضه آن در بازار به دست مصرف‌کنندگان خواهد رسید.

وی تاکید کرد: اگر این تدابیر اتخاذ نمی‌شد و ورود دستگاه قضایی نبود، هم این کشتی و محموله آن آسیب می‌دیدند و هم طرح دعوا و حل اختلاف دو طرف در مراجع خارجی با طی زمان و تشریفات طولانی باعث می‌شد که امکان تخلیه این محموله در ماه‌های آینده هم فراهم نشود.

رییس کل دادگستری هرمزگان خاطرنشان کرد: عدم پهلوگیری این کشتی در بندر شهید رجایی بندرعباس باعث شده بود ۷۰ هزار تُن گندم وارداتی به مدت بیش از هشت ماه بر روی دریا معطل بماند و در معرض انقضای تاریخ مصرف و خطر تضییع قرار گیرد که این موضوع با توجه به تخصیص ارز دولتی به واردکنندگان و همچنین هزینه‌های نگهداری، منجر به تحمیل خسارت قابل توجهی به بیت المال می‌شد.

این مقام مسوول اضافه کرد: خوشبختانه با ورود دستگاه قضایی از باب حقوق عامه و از جهت وظایف غیر محکمه داری این مهم امروز محقق شد و روند ارسال آن به استان‌های مختلف کشور به صورت شبانه روزی ادامه خواهد داشت.

قهرمانی تاکید کرد: با توجه به تاکیدات رییس قوه قضاییه، رویکرد مسوولان قضایی در بازدید از بنادر و گمرکات، تعیین تکلیف سریع کالاهای اساسی به ویژه اقلام ضروری از مرحله ترخیص تا رسیدن به دست مصرف کنندگان است و این امر باتوجه به ضرورت رفع موانع قانونی به صورت مستمر از سوی دستگاه قضایی استان هرمزگان پیگیری می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها