تخلیه و بارگیری بیش از ۲ میلیون تن کالا در بندر نفتی خلیج فارس



مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۷۱۴ هزار تن کالای نفتی و غیرنفتی در حوزه نظارت بندر نفتی خلیج فارس تخلیه و بارگیری شد.

 

حسین عباس‌نژاد صبح امروز (۲۴ تیرماه) با بیان اینکه ۲ میلیون و ۵۱۰ هزار و ۲۹ تن مربوط به فرآورده‌های نفتی و ۲۰۴ هزار و ۸۹۷ تن مواد معدنی صادراتی است، افزود: در این بازه زمانی همچنین ۶۸۴ هزار و ۳۸۷تن فرآورده نفتی با رویه کاپوتاژ (حمل و نقل ساحلی) و ۵۲ هزار و ۱۸۳ تن نیز به صورت ترانزیت جابجا شده است.

وی حجم واردات فرآورده‌های نفتی در این مدت را صفر دانست و عنوان کرد: افزایش توان تولید داخلی علت صفر بودن واردات فرآورده‌های نفتی است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان بیان کرد: در این مدت ۲۲۰ فروند شناور در اسکله‌های بندر شهید رجای پهلو گرفته که از این تعداد، ۱۶۳ فروند کشتی‌های حامل فرآورده نفتی و ۵۷ فروند نیز مربوط به شناورهای مواد معدنی است.

وی خاطرنشان کرد: بندر نفتی خلیج‌فارس در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با ۱۰پست اسکله نفتی و ۲ پست اسکله مواد معدنی با ظرفیت آبخور ۷ و نیم متر و قابلیت پهلودهی شناورهایی با تناژ ۱۰هزارتن در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی واقع شده است.

عباس نژاد در پایان اظهار کرد: در این بندر نفتی انواع فرآورده‌های نفتی شامل بنزین، نفت گاز، نفت کوره، قیر، نفت سفید، فورفورال و انواع روغن جابه‌جا می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها