سخنگوی صنعت برق کشور:

مصرف برق به بیش از ۷۳ هزار مگاوات می‌رسد/ میزان پاداش برای مناطق گرمسیر، ۲۵۰ هزار تومان



سخنگوی صنعت برق با پیش بینی اینکه امروز مصرف برق به ۷۱ هزار مگاوات می‌رسد، گفت: برآوردها حاکی از آن است که میزان مصرف برق در هفته آینده به بیش از ۷۳ هزارمگاوات برسد. همچنین هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم نصاب جدیدی که در صنعت برق کشور رقم خورد که بی‌سابقه بود و اوج تقاضای مصرف در روز شنبه (۳۱ تیرماه)‌ به عدد ۷۲ هزار و ۷۲۴ مگاوات رسید.

به گزارش صبح ساحل، «مصطفی رجبی مشهدی»، سخنگوی صنعت برق گفت: برای امروز (چهارشنبه، چهارم مرداد) مصرف برق حدود ۷۱ هزار مگاوات پیش‌بینی می‌شود که نسبت به‌روز مشابه پارسال هفت هزار مگاوات افزایش تقاضای مصرف وجود دارد. وی ادامه‌داد: بخش عمده‌ای از این میزان مصرف مربوط به حوزه تولید کشور است که رشد صنعتی بسیار خوبی را نشان می‌دهد.

سخنگوی صنعت برق اضافه کرد: مطابق آمارها، در همین دوره مدیریت مصرف ۱۴ درصد انرژی بیشتری به صنعت نسبت به سال گذشته تحویل شده است.

وی اضافه‌کرد: این رقم در هم‌سنجی با روز مشابه پارسال، سه‌هزار و ۲۰۰ مگاوات به تقاضای مصرف کشور اضافه کرده بود که معادل ساخت بیش از پنج‌هزار مگاوات نیروگاه است.

سخنگوی صنعت برق افزود: ساخت این میزان نیروگاه عدد بزرگی است؛ اما همکاری خوب مردم سبب شد بتوانیم هم برق را تأمین کنیم و هم به همه مشترکان برق تحویل دهیم.

رجبی مشهدی یکی از عوامل این مهم را اجرای طرح سراسری پاداش مصرف دانست که در آن نه فقط کسانی که زیر الگو مصرف داشتند مشمول شدند، بلکه مشترکان بالای الگو نیز مشمول پاداش در صورت رعایت صرفه‌جویی شدند. وی گفت: بر اساس آمار به‌دست‌آمده، بیشترین پاداشی که تاکنون پرداخت شده مربوط به قبض مشترکی است که مبلغ آن یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان بوده است.

سخنگوی صنعت برق اضافه کرد: میزان پاداش برای مناطق گرمسیر به‌طور متوسط ۲۵۰ هزار تومان و برای مناطق عادی ۷۵ هزار تومان است. وی افزود: مردم می‌توانند از الان تا آخر شهریور در این طرح شرکت کرده و از پاداش‌های آن برخوردار شوند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها