سازمان حج و زیارت:

زائران ایرانی در انفجار سوریه آسیب ندیده‌اند



معاون سازمان حج و زیارت گفت: در انفجار پنج‌شنبه شب منطقه زینبیه دمشق، زائران ایرانی آسیبی ندیده‌اند.

  

به گزارش صبح ساحل، حمیدرضا محمدی معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با اشاره به انفجار عصر پنج‌شنبه پنجم مردادماه در منطقه زینبیه دمشق، آخرین وضعیت زائران ایرانی که هم‌اکنون در سوریه به سر می‌برند را تشریح کرد.

وی گفت: به زائران ایرانی هیچ آسیبی نرسیده است و الحمدلله تمام زائران حاضر در سوریه در صحت و سلامت هستند.

سازمان حج و زیارت اعزام کاروانی زائران به سوریه را از ۲۷ تیرماه پس از یک دوره توقف آغاز کرد و در حال حاضر یک پرواز در هفته از تهران به این سفر اختصاص داده شده است.

جزئیات انفجار تروریستی در زینبیه دمشق

عصر پنجشنبه، پنجم مردادماه یک دستگاه خودروی بمب‌گذاری‌شده در ناحیه «کوی السودان» در منطقه زینبیه واقع در حومه دمشق منفجر شد که بنابر گزارش المیادین، در این انفجار منطقه سیده زینب دمشق تاکنون6 نفر شهید و 23 نفر زخمی شده‌اند. این دومین انفجار طی دو روز اخیر در دمشق بوده است. این درحالی است که اعزام زائران ایرانی به سوریه از ۲۷ تیرماه آغاز شده است.

خبرنگار العالم در سوریه گفت: انفجار در محله ای رخ داد که هیئت های حسینی در روز تاسوعا در حال توزیع غذای نذری میان زائران بودند. تروریستها این منطقه را که آکنده از زائران است، برای اقدام جنایتکارانه خود انتخاب کرده بودند.

حسام زیدان افزود: تا این لحظه مشخص نیست که این اتفاق بر اثر انفجار موتورسیکلت و یا خودروی بمب گذاری شده بوده است؛ تحقیقات در حال حاضر در این خصوص ادامه دارد. خبرهای اولیه حاکی از وقوع انفجاری بزرگ در خیابان کوع سودان است که یکی از خیابان های شلوغ محله زینبیه است؛ تصاویر اولیه نشان می دهد که این انفجار نزدیک یک هیئت حسینی برای توزیع غذای نذری به زائران رخ داده است.

پیش از این نیز بر اثر انفجار یک موتورسیکلت در منطقه زینبیه در ریف دمشق دو غیرنظامی مجروح شدند. منبعی در پلیس ریف دمشق گفت که یک موتورسیکلت بمب گذاری شده ظهر امروز در منطقه سیده زینب منفجر شد. آمبولانس ها نیز با شتاب خود را به محل وقوع انفجار رسانده و مجروحان را به بیمارستان منتقل کردند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها