با توجه به هشدارهای نارنجی هواشناسی؛

مردم هرمزگان در روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه از تردد در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند



مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: مردم با توجه به هشدارهای سطح نارنجی هواشناسی و سطح زرد دریایی برای روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه از تردد در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

به گزارش صبح ساحل، «مهرداد حسن‌زاده»، مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت:‌ هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه و هشدار سطح زرد دریایی برای روز جاری است.

وی ادامه داد: بنابراین علاوه‌بر تقاضا برای خودداری افراد از تردد در حاشیه رودخانه‌ها از آنان تقاضا داریم از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و رفتن به ارتفاع‌ها و چرای دام در این مناطق خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اضافه کرد: همچنین از استحکام سازهای سبک مطمئن شده و ترددهای جاده‌ای با احتیاط انجام شود، اقدام‌های لازم هم برای محافظت از محصولات کشاورزی انجام شود.

حسن‌زاده بیان کرد: آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن آب رودخانه ها و طغیان رودخانه‌های فصلی، احتمال آسیب در اثر تندباد لحظه‌ای و آسیب به محصول‌های کشاورزی می‌تواند از آثار این شرایط باشد.

وی یاداور شد: این سامانه که برای آن هشدار سطح نارنجی هواشناسی صادر شده می‌تواند منجر به بارش‌های همرفتی قابل ملاحظه شود که بشاگرد، حاجی آباد، رودان،‌میناب، بستک و ارتفاع‌های مرکزی و غربی استان را بیشتر متأثر کند و در ساعت‌های بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاع‌ها رگبار باران و رعد و برق و گاهی همراه با تگرگ و تندباد لحظه‌ای، گرد و خاک و کاهش موقتی دید افقی به عنوان مخاطره‌های آن پیش بینی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان خاطر نشان کرد: دریا هم برای روزجاری تا بعد از ظهر یک‌شنبه به علت تداوم بادهای نسبتاً شدید جنوب شرقی مواج پیش‌بینی شده که می‌تواند در غرب دریای عمان و نیمه شرقی تنگه هرمز با سرعت ۴۰ کیلومتر بر ساعت موج‌های به ارتفاع ۱۸۰ سانتی‌متر ایجاد کند.

وی افزود: احتمال اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک و تجاری، پاره شدن تورهای صادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی و تردد در این مدت وجود دارد که توصیه می‌شود از تردد شناورهای سبک و انجام فعالیت‌های تفریحی و شنا به‌خصوص در سواحل جاسک، سیریک، بندرعباس، هرمز، قشم، لارک و هنگام خودداری شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان بیان کرد: تمهیدات لازم برای تردد ایمن شناورهای مسافربری در بندرعباس مرکزی و شرقی و همچنین شناورهای تجاری در این مناطق انجام شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها