رفع تصرف ۱۲۸ هکتار از زمین‌های ملی در شهرستان بندرخمیر



رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: ۱۲۸ هکتار و ۲ هزار و ۵۵۱ مترمربع از زمین‌های ملی در منطقه کهورستان شهرستان بندرخمیر رفع تصرف شد.

 

به گزارش صبح ساحل، مجتبی قهرمانی در این خصوص اظهار کرد: این اقدام با توجه به تاکید رییس قوه قضاییه مبنی بر لزوم اهتمام هرچه بیشتر در خصوص صیانت از حقوق عامه به‌ویژه در امر مقابله با تصرفات غیرمجاز و تغییرکاربری اراضی، به دستور رییس حوزه قضایی بندرخمیر انجام شد.

وی ادامه داد: رفع تصرف این زمین‌ها پس از صدور احکام قطعی توسط دادگاه بدوی شهرستان بندرخمیر و شعبه ویژه مرکز هرمزگان مبنی بر خلع ید متصرفان به دلیل احراز نشدن مالکیت و تایید آن در دادگاه تجدیدنظر، انجام شده است.

رییس کل دادگستری هرمزگان اضافه کرد: ارزش تقریبی این زمین‌ها افزون بر ۶۴۰ میلیارد ریال بوده که با حضور رییس حوزه قضایی بندرخمیر در محل و پس از رفع تصرف توسط یگان حفاظت از منابع طبیعی با همکاری ماموران پاسگاه انتظامی کهورستان و دیگر ادارات متولی، این زمین‌ها به بیت المال بازگردانده شد.

قهرمانی بیان کرد: حفاظت از اراضی ملی و عرصه‌های طبیعی اولویت مهم و اساسی دستگاه قضایی استان محسوب می‌شود و هرگونه زیاده‌خواهی و دست‌اندازی به اراضی ملی و دولتی، برخورد قاطع دستگاه قضایی را به همراه خواهد داشت.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها