جذب نیروهای جدید در آموزش و پرورش سرعت گرفت



مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نزدیک شدن آموزش و پرورش به قله بازنشستگی نیروها، از سرعت گرفتن جذب منابع انسانی جدید خبر داد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، سجاد صدیقی درباره آزمون دبیری اظهار کرد: آزمون‌هایی که به صورت ملی برگزار می‌شود دارای پشتوانه قانونی است و در مراجع ذی صلاح قابل نقد هستند.

صدیقی اضافه کرد: در گذشته و اواخر دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰ قله‌ای در پذیرش نیرو در آموزش و پرورش داشتیم که به دلیل نیاز کشور و وجود مدارس به شیفت، این کار صورت گرفت.

وی با اشاره به خیز کشور در آن دوران برای توسعه و الزام آموزش و پرورش برای تقویت در زمینه منابع انسانی اظهار کرد: همین اتفاق هم افتاد و مدارس سه شیفت به دو شیفت تقلیل یافت و حد کلاس‌ها نیز کاهش یافت.

صدیقی در گفت‌وگویی رادیویی اضافه کرد: موعد بازنشستگی آن افراد رسید و در چند سال گذشته حجم بالایی از این نیروها بازنشسته شدند و قله بازنشستگی را طی می‌کنیم که منجر به نیاز جدی خواهد بود.

مدیر پروژه استخدامی آموزگاری وزارت آموزش وپرورش ادامه داد: فرایند جذب و گزینش و استخدام امسال، قابل الگو برداریِ دیگر دستگاه‌های دولتی است و استخدام از دانشگاهیان نیز طراحی خاصی داشت و کل آن در آموزش و پرورش رقم خورد؛ از این رو زمان برای جذب نیرو کوتاه است ولی دستگاه عزم جدی دارد که به دلیل قدرت و وسعت آموزش و پرورش، استخدام‌ها را با رویکرد علمی پیگیری کند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها