هشدار نارنجی هواشناسی در هرمزگان صادر شد/ ورود توده بارشی به استان از فردا



مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در سطح استان خبر داد و گفت: طبق اعلام سازمان هواشناسی، پنجشنبه و جمعه هفته جاری شاهد ورود یک توده بارشی به استان خواهیم بود.

 

به گزارش صبح ساحل، مهرداد حسن‌زاده افزود: در این روزها بارش‌های همرفتی در ارتفاعات و مناطق مستعد وجود خواهد داشت، در ساعات بعدازظهر و اوایل شب شاهد رگبار باران و رعد و برق گاهی با تگرگ و تند باد شدید لحظه ای همراه با گردوخاک و کاهش کیفیت هوا خواهیم بود.

وی بیان کرد: منطقه اثر این توده بارشی حاجی آباد، بشاگرد، رودان، بستک، بندرعباس، پارسیان، میناب و ارتفاعات مرکزی و غربی استان و نوار سواحل خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان ادامه داد: سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، بالا آمدن ناگهانی آب رودخانه ها، وقوع صاعقه خیزش گردوخاک و تند باد لحظه ای ، خسارت به سازه‌های سبک، احتمال تند باد شدید لحظه ای در نوار ساحلی در محدوده بنادر مرکزی و غربی استان مهم‌ترین مخاطرات این سامانه بارشی خواهد بود.

حسن‌زاده گفت: در مدت یادشده توصیه می‌شود از تردد در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، فعالیت های کوه‌نوردی، چرای دام در مناطق مرتفع استان در ساعات بعد از ظهر اجتناب شود و از سازه‌های سبک از جمله داربست‌ها و بنرهای تبلیغاتی محافظت از محصولات ،کشاورزی محافظت شود.

وی در پایان یادآورشد: تمهیدات لازم در نوار ساحلی و بنادر مرکزی استان در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب با توجه به احتمال وقوع تند باد لحظه ای خودداری از ترددهای غیرضرور با توجه به غبار آلود شدن هوا و کاهش کیفیت هوا اندیشیده شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها