زلزله 5.2 ریشتری جنوب شرقی ترکیه را لرزاند



زلزله 5.2 ریشتری عصر دیروز در منطقه جنوب شرقی ترکیه رخ داد. در این اتفاق به ساختمان‌ها خسارت وارد شد و بالغ بر 20 نفر مصدوم شدند. 

       

به گزارش صبح ساحل، به نقل از شبکه «ای بی سی»، برخی منابع خبری بزرگی این زلزله را ۵.۳ ریشتر اعلام کرده‌اند.

کانون این زمین‌لرزه در شهر «یشیل‌یورت» در استان «ملطیه» بوده و در لرزه‌های آن در استان «آدیامان» نیز احساس شده است؛ هر دو استانی که همچنین تحت تاثیر زلزله ویرانگر شش ماه فوریه امسال (۲۰۲۳) قرار گرفته بودند که دست‌کم ۵۰ هزار نفر را در ترکیه و سوریه به کشتن داد.

«فخرالدین کوجا»، وزیر بهداشت ترکیه در پستی در شبکه های اجتماعی گفت که جراحات وارده در ملطیه و آدیامان مربوط به حوادثی چون سقوط یا آسیب‌دیدگی در افرادی بوده که برای جلوگیری از ماندن در زیر آوار،‌ از ساختمان‌ بیرون پریده‌اند.

همچنین به گفته فرماندار، برخی از مردمی که از این حادثه وحشت کرده بودند از بالکن خانه‌های خود به پایین پریدند اما تلفات دیگری گزارش نشده است.

ایسنا به نقل ازروزنامه «دیلی صباح» نوشت، در روز ششم فوریه دو زمین لرزه شدید بالای ۷ ریشتر با کانون قهرمان‌ماراش، جنوب شرق ترکیه را لرزاند که هزاران خانه، زیرساخت‌های جاده‌ها و بخش‌های وسیعی از شهرهای منطقه را ویران کرد، بیش از ۵۰ هزار قربانی گرفت و منجر به مصدومیت هزاران نفر دیگر شد. این کشور در پی این فاجعه غم انگیز، وضعیت اضطراری اعلام کرد و در عین حال متعهد شد که شهرهایی که در اثر زلزله از بین رفته‌اند را بازسازی کند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها