چین ماهواره جدید به فضا پرتاب کرد



چین روز یکشنبه ماهواره سنجش از راه دور جدیدی را با ماموریت پیش بینی شرایط جوی و جلوگیری از برخی حوادث طبیعی از یک پایگاه فضایی در جنوب غربی این کشور به فضا پرتاب کرد.

به گزارش صبح ساحل، این ماهواره مدل L-SAR۴ ۰۱ روز یکشنبه به وسیله موشک ماهواره بر از نوع لانگ مارچ-۳B از مرکز پرتاب ماهواره شیچانگ در استان سیچوان واقع در جنوبی غربی چین به فضا پرتاب شد و با موفقیت در مدار زمین قرار گرفت.

این ماهواره جدید چین دقت و کارایی بالایی در بررسی شرایط جوی و طبیعی دارد و می تواند در جلوگیری از وقوع برخی حوادث و بلایای طبیعی موثر واقع شود.

پرتاب این ماهواره جدید چینی به فضا ، چهارصد و هشتاد و سومین پرتاب از سری موشک های ماهواره بر از سری موشک های "لانگ مارچ" چین بود.

گفتنی است؛ سه ماهواره خانواده یوگان-۳۶ در ۵ مرداد ۱۴۰۲ از مرکز پرتاب ماهواره شیچانگ در استان سیچوان واقع در جنوب غربی این کشور به فضا پرتاب شده و در مدار از پیش تعیین شده قرار گرفتند.

اولین ماهواره‌های سری یوگان در سپتامبر ۲۰۱۷ پرتاب شدند. در مجموع ۱۰ گروه از ماهواره‌های یوگان به فضا پرتاب شده‌اند. تمامی این ماهواره ها توسط موشک لانگ مارچ-۲C پرتاب شده‌اند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها