مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان:

مشکلات اسنادی، اصلی‌ترین علت رسوب کالا در بنادر/ بنادر کشور محل دپوی کالا نیست



مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: نبودن تبادل اطلاعات الکترونیکی دقیق بین گمرک و سازمان بنادر و اسناد ترخیص مهمترین عامل رسوب کالا است.

 

به گزارش صبح ساحل، عباس نژاد کامل نبودن اسناد ترخیص، نبودن تبادل اطلاعات الکترونیکی دقیق بین گمرک و سازمان بنادر و دریانوردی و مقرون به صرفه بودن نگهداری کالا و کانتینر در محوطه‌های بندر شهیدرجایی را از مهمترین عوامل رسوب کالا برشمرد و گفت: بهتر است در مورد نرخ فعلی تعرفه نگهداری کالا در بنادر تجدید نظر شود.

وی با اشاره به اینکه بنادر کشور محل دپوی کالا نیست، خاطرنشان کرد: افزایش روند تخلیه و بارگیری در بنادر نیازمند آن است تا صاحبان کالا به انجام فرآیندهای مربوط به خروج کالای خود از بنادر سرعت دهند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان عنوان کرد: بیش از ۷۰ درصد از ظرفیت نگهداری کانتینر در بندر شهید رجایی تکمیل شده است که این موضوع بروز مشکلاتی همچون کندی در عملیات تخلیه و بارگیری کانتینرها، افزایش زمان انتظار کشتی‌ها، رسوب کالا و همچنین تحویل ندادن به موقع کالا به بازارهای هدف را به همراه خواهد داشت.

عباس نژاد تصریج کرد: با توجه به افزایش موجودی کالا در بندر شهید رجایی، برنامه‌ریزی شده تا با حضور متولیان امر نسبت به احصاء چالش‌ها و ارایه‌ی راهکارهای اجرایی نسبت به رفع موانع و تسهیل در مسیر خروج کالاها به بازارهای هدف اقدام شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها