وزش باد نسبتاً شدید در مناطق دریایی هرمزگان؛ شناورهای سبک صیادی و قایق‌های تفریحی از تردد خودداری کنند



کارشناس هواشناسی استان هرمزگان گفت: امروز و فردا پنجشنبه ۲۶ مرداد، فعالیت سامانه کم فشار فصلی در استان سبب وزش باد نسبتاً شدید در مناطق دریایی استان و مواج شدن دریا می‌شود.

به گزارش صبح ساحل، «مجتبی حمزه نژاد»، کارشناس هواشناسی استان هرمزگان گفت: در ساعات بعدازظهر و اوایل شب وقوع ناپایداری‌های جوی در ارتفاعات استان، برخی مناطق مرکزی، غربی و محدوده تنگه هرمز پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه در این مدت به ویژه در ساعات صبح تا ظهر، دریای عمان، تنگه هرمز و نواحی شرقی خلیج فارس با وزش بادهای نسبتاً شدید جنوب شرقی پیش بینی می‌شود، افزود: بیشینه سرعت باد در این مناطق در محدوده ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا، به بیش از یک و نیم متر می‌رسد.

حمزه نژاد با اشاره به اینکه توصیه می‌شود شناورهای سبک صیادی و قایق‌های تفریحی از تردد خودداری کنند و تمهیدات لازم برای تردد ایمن سایر شناورها صورت پذیرد، اضافه کرد: در ساعات بعدازظهر و اوایل شب نیز در ارتفاعات استان و برخی نقاط ساحلی و دریایی به ویژه تنگه هرمز، رشد ابرهای همرفتی همراه با رگبار باران و رعد و برق گاه تگرگ، تندباد لحظه‌ای و گرد و غبار پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: توصیه می‌شود با توجه به ماهیت رگباری بارش‌ها و تقویت نقطه‌ای آن، از رفتن به مناطق مرتفع و تردد درحاشیه و بستر رودخانه‌های فصلی اجتناب شود.

حمزه نژاد با بیان اینکه در برخی نقاط مرکزی استان که شرایط بارشی مهیا نیست، وقوع تندباد لحظه ای، گردوخاک موقت و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست، گفت: از نظر دمایی امروز، ماندگاری هوای گرم در بیشتر نقاط استان پیش بینی می‌شود و از فردا با افزایش رطوبت نسبی منطقه، کاهش دمای بیشینه (۲ تا ۴ درجه سلسیوس) مورد انتظار است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها