«حسن سالاری»، عضو شورای شهر بندرعباس؛

با ریاست آقای نظری موافق نیستیم؛ در جلسه یکشنبه خواهیم بود  



سالاری عضو شورای شهر بندرعباس گفت: «در رابطه با کاندید شدن آقای مصیب نظری، ابتدا با گروه ما رایزنی کردند چون نپذیرفتیم و گفتیم صبر کنید حداقل یک سال از عمر حضور شما در شورا بگذرد و سال بعد رئیس شوید، پافشاری کردند و با گروه دوم که چهار نفر بودند رایزنی کردند. درنهایت به همراه آقای موسوی با آن‌ها به توافق رسیدند و الآن هم هیئت‌رئیسه و کمیسیون‌ها را مشخص کردند. ان‌شالله در جلسه روز یکشنبه خواهیم بود و از جمع پنج نفرِ خودمان یا آقای بواشه یا آقای کناری نژاد -یکی از همکاران- کاندید می‌شوند. با همکاران دیگر در گزینه‌ای غیر از آقای نظری، موافق بودیم».

 

 

همکاران اقدامی برای برگزاری جلسه هماهنگ نداشتند

عضو شورای شهر بندرعباس در گفت‌وگو با صبح ساحل در رابطه با عدم حضور در دو جلسه انتخابات هیئت‌رئیسه شورا توضیح داد:«همکاران از وحدت، همدلی و یکپارچگی در شورا برای سال سوم و چهارم می‌گویند این همدلی باید به نتیجه مطلوب برسد. درحالی‌که همکاران دیگر پیگیر بودند که کاندید ریاست شوند و وحدت هم از اهداف و برنامه‌هایشان بود؛ لحظه آخر همه به نظر واحدی رسیدند که آقای «مصیب نظری» را به‌عنوان رئیس انتخاب کنند اما ما زمان بیشتری می‌خواستیم که در این رابطه فکر کنیم».

سالاری اضافه کرد:«لازم بود جلسه‌ای تشکیل شود و به یک جمع‌بندی برسیم تا آن چیزی که هدف تمام اعضای شورا در رابطه با وحدت و یکپارچگی است، دست پیدا کنیم. این موضوع نیازمند این بود که دورهم جمع‌شویم و تصمیم بگیریم. همکاران اقدامی برای برگزاری جلسه هماهنگ و یکپارچه نداشتند».

 

هدف حفاظت از شورا در سال انتخابات است

وی بابیان اینکه تخریب یکدیگر و برنامه‌ریزی در جهت اینکه یک گروه، گروه دیگر را مورد هجمه قرار دهد اقدام پسندیده‌ای نیست، افزود:«در جلسه دوم، همکاران خودشان جلسه را ترک کردند ما حضور داشتیم اما بازهم ما تخریب می‌کنند. اگر واقعاً می‌خواهند وحدت را در شورا بیاورند، راهش این نیست که مصاحبه می‌کنند و حرف‌هایی علیه ما زده می‌شود».

سالاری تأکید کرد:«ترسمان از این است با توجه به اینکه در سال انتخابات هستیم، چینشی که در شورا برگزیده می‌شود به شکلی نباشد که برای جریان و گروه خاص سیاسی این چیدمان شکل بگیرد».

عضو شورای شهر بندرعباس درباره علت غیبت در جلسه سوم گفت:«ما به دنبال یک نشست 11 نفرِ بودیم. قبل از جلسه سوم هم افرادی را برای رایزنی در این باب فرستادیم اما این موضوع اتفاق نیفتاد. اگر دوستان واقعاً دنبال وحدت بودند این کار را انجام می‌دادند. هیچ پیشنهادی از سمت همکاران در این خصوص نیامد. عدم حضور ما نیز بیشتر با این نیت بود که به یک جمع‌بندی برسیم».

 

ریاست به تجربه بیشتری نیاز دارد

وی ضمن بیان اینکه آقای «عیسی عباسی» به‌صورت داوطلبانه اعلام کردند که قصد دارند کاندید شوند و ما هیچ رایزنی نکردیم، اظهار کرد: «آقای عباسی خودشان را به‌عنوان کاندید معرفی کردند و در این رابطه با اعضا تماس گرفتند که می‌خواهم کاندید شوم و هدفم شکل‌گیری وحدت در شورا است اما لحظه آخر منصرف شدند. این موضوع باعث آشفتگی بیشتری شد که ما در جلسه آخر حضور پیدا نکنیم».

سالاری درباره کاندید شدن «مصیب نظری» عضو تازه‌وارد شورا گفت:«آقای نظری در رابطه با کاندید شدن ابتدا با گروه ما رایزنی کردند چون ما نپذیرفتیم و منطقی گفتیم صبر کنید حداقل یک سال از عمر حضور شما در شورا بگذرد و سال بعد رئیس شوید، پافشاری کردند و با گروه دوم که چهار نفر بودند رایزنی کردند. درنهایت به همراه آقای موسوی با آن‌ها به توافق رسیدند و الآن هم هیئت‌رئیسه و کمیسیون‌ها را مشخص کردند».

عضو شورای شهر بندرعباس عنوان کرد:«با ریاست آقای موسوی، اسماعیل بواشه، عباسی و دوستان دیگر موافق بودیم. نظرمان این است که کسی انتخاب شود که حداقل تجربه حضور را داشته باشد».

 

افراد برای ریاست شخص خاصی از گروه جدا می‌شوند، برای صندلی نیست؟

وی افزود:«همکاران ما را محکوم می‌کنند به اینکه شورا برایمان مهم‌تر است؛ شما جریانات سیاسی پشت پرده ما را نگاه کنید جریانات سیاسی خودشان را نگاه کنید (!) اینکه افرادی، از گروه ما برای ریاست شخص خاصی جدا می‌شوند، یا گروهی که چهار نفر بودند برای ریاست شخص خاصی که جز گروهشان هم نبوده و همراهشان نبوده، به توافق می‌رسند صرفاً برای اینکه یک گروه دیگر را زمین بزنند؛ این‌ها به خاطر چیست؟ غیرازاین است که برای ریاست شورا، پست و صندلی است».

سالاری بابیان اینکه اگر برای مردم بود پافشاری نمی‌کردند که فلانی باید رئیس شود، گفت:«جریانات سیاسی از بیرون مطرح می‌کنند که ما دخالتی در امور شورا نداریم اما بارها درباره شورا اظهارنظر کردند. اگر قرار است صحبت شود باید به عدالت و حق صحبت شود؛ اینکه صرفاً یک‌جانبه باشد جالب نیست. بزرگان ما باید بزرگی کنند، حرف‌هایی بزنند و رفتارهایی داشته باشند که باعث وحدت شود نه جانب‌داری».

وی ضمن بیان اینکه ان‌شالله در جلسه روز یکشنبه حضور داریم، عنوان کرد:« تلاشمان را کردیم که این دو سال را نسبت به دو سال گذشته باقدرت بیشتری به نفع مردم-برای مردم کارکنیم. اگر در انتخاب ریاست شورا حساسیت بیشتری داریم به‌این‌علت است که در سال انتخابات قرار داریم؛ شورا و شهرداری نباید درگیر جریانات سیاسی بیرونی شوند».

 

کناری نژاد و بواشه گزینه نهایی

سالاری در پاسخ به اینکه گزینه مدنظر نهایی شما تا این لحظه چه کسانی هستند، گفت:«احتمالاً از جمع پنج نفرِ خودمان یا آقای بواشه یا آقای کناری نژاد -یکی از همکاران- کاندید می‌شوند. با همکاران دیگر در گزینه‌ای غیر از آقای نظری موافقت بودیم. جناب موسوی و عباسی را از آن گروه قبول داریم».

وی در واکنش به ترکیب جدید شورا اظهار کرد:«ترکیب الآن 6 به 5 می‌شود؛ احساس می‌کنم این ترکیب نسبت به دو سال گذشته باعث اختلافات بیشتری شود؛ امیدوارم هر اتفاقی قرار است بیفتد تنش‌ها کم شود و مردم را درگیر نکنیم. می‌توانیم اختلاف‌سلیقه و نظرمان را علنی نکنیم تا شهروندان کمتر از این موضوعات مکدر شوند».

عضو شورای شهر بندرعباس در پایان تأکید کرد:«به‌جرئت می‌گویم که هیچ‌گونه مصوبه و کاری از امورات مردم در این مدت عقب نمانده است و فعالیت‌های شورا در جریان است».

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها