افزایش چهار برابری خرید توافقی لیموترش از باغداران هرمزگانی/ خرید لیموترش تا فردا تمدید شد



معاون بازرگانی تعاون روستایی هرمزگان با اشاره به تمدید یک روزه خرید لیموترش از باغداران استان گفت: امسال خرید محصول لیموترش از لیموکاران توسط مراکز خرید این شبکه به بیش از ۱۳ هزار تن رسید که در مقایسه با پارسال بین سه تا چهار برابر افزایش داشته است.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، محمد ماندگاری افزود: خرید لیموترش از ۱۲ مردادماه امسال آغاز شده و تا امروز ۱۲ شهریورماه مهلت آن به پایان رسید و تا فردا دوشنبه ۱۳ شهریورماه تنها برای یک روز دیگر تمدید شد.

وی بیان کرد: همزمان با خرید توافقی کار خشک کردن محصول نیز آغاز می‌شود و به علت شرایط آب و هوایی و نبود محل ذخیره لیمو دیگر امکان تمدید مهلت خرید محصول لیمو در استان نیست.

معاون بازرگانی تعاون روستایی هرمزگان با بیان اینکه در این مدت روزانه ۵۰۰ تا ۸۰۰ تن محصول در مراکز خرید توافقی لیموترش از باغداران خریداری شده است، تصریح کرد: حدود ۲۰۰ تن از لیموهای خریداری شده برای فرآوری به کارخانه کنستانتره استان کرمان ارسال شد.

وی ادامه داد: بیشترین محصول خریداری شده به مراکز خشک کن در آبنمای رودان، حاجی آباد و جغین و هشتبندی میناب جهت فراوری و تبدیل به لیمو عمانی ارسال شده و بخشی اندکی نیز برای تولید کنسانتره به کارخانه سنوس جیرفت کرمان ارسال شده است.

این مسوول اضافه کرد: بخشی از لیموهای خریداری شده نیز طبق نیاز اعلامی تعاون روستایی به استان‌های تهران، اصفهان و یزد ارسال شده است.

ماندگاری گفت: مرحله نخست پرداختی در سامانه ساتراپ (سامانه جامع خرید و فروش محصولات کشاورزی) ثبت و جهت واریز به حساب باغداران لیموترش ارسال شده است.

وی گفت: محصول خریداری شده در سه نوع درجه یک و درجه ۲ و درجه سه به ترتیب با قیمت ۱۰ هزار تومان، هشت هزار تومان و هفت هزار تومان با توجه به اندازه و کیفیت لیموترش زیر نظر کمیسیون خریداری می شود.

براساس اطلاعات منتشره، وسعت زمین های کشاورزی هرمزگان ۱۶۵هزار هکتار با تولید سالانه افزون بر۲ میلیون و ۳۰۰هزارتن محصول باغی و زراعی و یک میلیون و ۶۵۰هزارتن محصول سبزی و صیفی خارج از فصل تاثیر بسزایی در تنظیم بازار این محصولات در فصل های پاییز و زمستان در کشور دارد.

استان هرمزگان با داشتن پنج قطب مهم کشاورزی در طول سال و تولید انواع محصولات کشاورزی و باغی خارج از فصل، داشتن ظرفیت دروازه های صادراتی، نقش راهبردی در رونق و جهش تولید برعهده دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها