یك هزار هكتار زمین دشت جگین آماده واگذاری به متقاضیان است



صبح ساحل، اقفتصادی _ رییس سازمان جهادكشاورزی هرمزگان گفت: یكهزارهكتار دیگراز زمین های پایین دست سد جگین جاسك آماده واگذاری به متقاضیان فعالیت های كشاورزی است.

علینقی صالحی، اظهارداشت:این زمین ها باهدف توسعه فعالیتهای كشاورزی، افزایش تولید ملی،حمایت از بخش كشاورزی وهمچنین ایجاد ارزش افزوده و استفاده از منابع در قالب شركت سهامی كشت و صنعت اراضی پایین دست سد جگین به افرادعلاقمند به فعالیتهای كشاورزی واگذارمی شود. وی با تاكید بر تحقق شعار ' تولید ملی، كار و سرمایه ایرانی' ابراز داشت: با این واگذاری، مجموع زمین های واگذارشده در دشت جگین به سه هزارو 150 هكتار افزایش می یابد. رییس سازمان جهاد كشاورزی هرمزگان گفت: با تشكیل شركت سهامی كشت صنعت دشت جگین ( از سال 87خورشیدی) كه تعداد سهامداران آن به بیش از 600 نفر می رسد تاكنون دو هزار و200 هكتار از مجموع چهار هزارو 500 هكتار زمین این منطقه واگذارو زیركشت انواع محصولات باغی وزراعی به خصوص سبزی و صیفی خارج از فصل قرار گرفته است.

 

صالحی فعالیت شركت سهامی زراعی در اراضی زیر دست سد جگین را نوید بخش توسعه كشاورزی در این منطقه دانست و تاكید كرد: با تلاش این شركت سود بیشتری عاید سهامداران می شود. این مقام مسوول تاثیر سفرهای استانی را دربخش كشاورزی این استان و بویژه اراضی دشت جگین بسیار موثر دانست و اذعان داشت: نگاه ویژه رییس جمهور به شهرستان های محروم توانسته مشكلات فراروی آنها را به نقاط قوت و دلگرمی بیشتر مردم تبدیل كند. به گزارش ایرنا، در اطلاعات منتشره آمده است:' با توجه به مصوبه هیات وزیران در خصوص واگذاری اراضی به بهره برداران بومی و منطقه ای در دشت جگین جاسك به منظور حفظ و یكپارچگی اراضی و نظام واحد بهره برداری با حداكثر بهره وری از منابع آبی و خاكی و بهره مندی اكثریت كشاورزان واجد شرایط منطقه، نسبت به ایجاد شركت سهامی زراعی كه حدود 600 نفر سهامدار در آن مشاركت دارند اقدام گردیده كه در فاز اول آن دو هزارو 150هكتار از اراضی به شركت مذكور واگذار شده است. سد جگین كه بر روی رودخانه ای به همین نام در 90كیلومتری شهرجاسك با ظرفیت ذخیره سازی 300میلیون متر مكعب آب بوسیله شركت سهامی آب منطقه ای هرمزگان احداث شده ، علاوه بر تامین آب 10هزار هكتار از زمینهای پایین دستی این سد قادر به تامین آب آشامیدنی شهر جاسك و ساكنان روستاهای حاشیه این رودخانه نیز می باشد. شهرستان 60هزار نفری جاسك در 340كیلومتری و سد جگین نیز در 430كیلومتری شرق بندرعباس مركز استان هرمزگان قرار دارند. وسعت زمینهای كشاورزی هرمزگان 158هزار هكتار با تولید سالانه دومیلیون و200 هزارتن محصول باغی و زراعی ذكر شده است.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها