تمام چیزهایی که نمی‌گوییم


نویسنده: محیا تکنده

کری لاندیزل، نویسنده‌ی سرشناس آمریکایی است که کتاب‌هایش در لیست پرفروش‌های سایت آمازون قرار دارد.
 
این نویسنده در کتاب‌هایش عموما روایت چالش‌های عاطفی را بیان می‌کند که خوانندگان اغلب نمی‌خواهند با آن روبه‌رو شوند، اما قلم قوی و روان لانزدیل می‌تواند تجربه‌ای غیر مستقیم و آموزنده از این برخوردهای عاطفی باشد. کتاب "تمام چیزهایی که نمی‌گوییم"، همانطور که از نامش پیداست، مسیر پیچیده و پر رمز و رازی از عواطف و احساسات ناگفته و سرکوب‌ شده‌ی انسانی است. داستان درباره‌ی سرآشپزی به نام ایمی است که می‌خواهد با جیمز که از دوران کودکی همبازی‌اش بوده و بعدها تبدیل به عشقی بی‌همتا و بی‌بدیل شده‌است ازدواج کند. مدتی پیش از عروسی جیمز به سفری کاری در مکزیک می‌رود، اما هرگز از این سفر بازنمی‌گردد و ایمی به جای شرکت در مراسم عروسی باید در مراسم خاکسپاری نامزد خود شرکت کند. این واقعه ایمی را سردرگم و عاصی می‌کند. او مجبور می‌شود با سیلی از عواطف و هیجانات ناشناخته و مملو از ترس، اندوه و فقدان روبه‌رو شود.
در این میان شخصیت اصلی داستان با نشانه‌هایی از همسر از دست رفته‌ی خود مواجه می‌شود و احتمال زنده بودن او در ابری از خیال و واقعیت شکل می‌گیرد و در نهایت این ایمی است که باید رمز و راز این اتفاق را پیدا کرده و درس نهفته در مواجه‌ با مرگ و زندگی عزیزش را دریابد. لاندیزل با مهارت تمام توانسته است شخصیت‌های زیادی را در لفافه‌ی ماجراهای گذشته و حال شکل بدهد و هر کدام از این شخصیت‌ها دارای زندگی و هویت مجزایی باشند، اما روند کلی داستان از هم نپاشد و همچنان انسجام و پیوستگی‌ خود را حفظ کند. داستان دارای دو بخش مکانی است، بخش اول در آمریکا و در فضای کودکی ایمی و جیمز روایت می‌شود و شامل تمام حس‌های آشنا و امنیتی است که ایمی در بازگویی خاطراتش در کنار دوستان، خانواده و مکان‌های آشنا تداعی می‌کند.
بخش دوم که در مکزیک بیان می‌شود، شامل مواجهه با غریبه‌ها، رازهای هولناک و اتفاقات غریبی است که ایمی را سردرگم و مستاصل می‌کند. این کتاب مسیر داستانی جذاب و مملو از هیجانی را در اختیار خواننده می‌گذارد، طوری که خواننده ساعت‌ها در مسیر داستان غرق می‌شود و همگام با شخصیت اصلی در کشف رازهای زندگی قدم برمی‌دارد. از طرف دیگر لاندیزل در قالب داستان توانسته است محتوایی آموزشی در مواجهه با هیجانات شدید و ناخوشایند را در اختیار مخاطب خود بگذارد. کتاب تمام چیزهایی که نمی‌گوییم، برای خواننده تجربه‌ی غیر مستقیمی از پیچ و خم‌های زندگی است و می‌تواند شروعی هیجان‌انگیز برای پیوستن به جهان کتاب‌خوانی باشد. 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها