عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

گارانتی برای موبایل، خودرو و لوازم خانگی در کشور غیرواقعی است



عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه در حال حاضر موضوع گارانتی در کالاهایی مانند موبایل، خودرو و لوازم خانگی به معنای واقعی وجود ندارد، گفت: سازمان حمایت از مصرف کننده باید بر نحوه ارائه گارانتی و خدمات پس از فروش نظارت داشته باشد.

  

به گزارش صبح ساحل، سیدجواد حسینی کیا درباره وضعیت گارانتی و ارائه خدمات پس از فروش در کشور برای کالاهای مختلف از جمله موبایل، گفت: آنچه در ارتقای ارائه خدمات پس از فروش و گارانتی نقش اساسی را ایفا می‌کند، انجام بازرسی‌های دقیق و نظرسنجی‌های مستمر از مشتریان است در صورتی که این موضوع به درستی انجام شود با افراد و شرکت‌های متخلف و اهمال‌کار برخورد مناسب می‌شود.

نماینده سنقر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر موضوع گارانتی در کالاهایی مانند موبایل، خودرو و لوازم خانگی به معنای واقعی وجود ندارد و ریشه این مشکل را باید در نبود شفافیت وضعیت گارانتی از روز اول دانست به این معنا که قطعاتی که مشمول گارانتی می‌شوند، مشخص و شفاف نیستند.

وی اضافه کرد: در بسیاری موارد قطعات مصرفی مشمول گارانتی نمی‌شوند، در نتیجه قطعات مصرفی معمولا بی‌کیفیت انتخاب می‌شوند تا مشتری ناچار شود که این قطعات را در دوره‌های کوتاه‌تری تعویض کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه اگر مردم از ارائه خدمات ناراضی باشند باید نارضایتی خود را به وزارت صمت منتقل کنند، تصریح  کرد: سازمان حمایت از مصرف کننده باید بر نحوه ارائه گارانتی و خدمات پس از فروش نظارت داشته باشد و جدی‌تر این موضوع را  پیگیری کند زیرا  مردم از گارانتی‌ها و نحوه ارائه خدمات پس از فروش ناراضی هستند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها