پایان یک همنشینی؛ هواپیمای ۵۷ تنی با ساحل کیش خداحافظی می‌کند



هواپیمای توپولف از رده خارج در کنار کشتی یونانی که پس از بی توجهی در نگهداری آن چهره نامناسبی به منطقه داده بود، به فروش گذاشته شد تا از نوار ساحلی منتقل شود.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، این هواپیما با وزن ۵۷ تن از ۲۹ بهمن سال ۸۹ پس از آخرین پرواز از تهران به مقصد کیش، در شمار هواپیماهای از رده خارج قرار گرفت و تا اسفند ۱۳۹۴ در فرودگاه بین المللی کیش نگهداری می شد؛ اما پس از مدتی به منظور ایجاد یک جاذبه گردشگری به خط ساحلی کنار کشتی یونانی منتقل شد.

این توپولف مدتی نیز به عنوان رستوران و کافی شاپ پذیرای گردشگرانی بوده که برای دیدن غروب زیبای کیش به بخش جنوب غربی جزیره می روند؛‌ اما متاسفانه با شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ایجاد شده، این جاذبه گردشگری که متعلق به شرکت کیش ایر است به حال خود رها شد و هم اکنون نیز وضعیت مناسبی ندارد.

وی در پاسخ به اینکه «هم اکنون وضعیت نامناسب این هواپیما چهره ناشایستی به آن منطقه بخشیده و احتمال ریزش بدنه فرسوده خطری برای گردشگران محسوب می‌شود،‌ آیا اقدامی برای اصلاح یا جمع آوری آن خواهد شد؟» گفت: این طرح هم اکنون جاذبه گردشگری خود را از دست داده است؛ مکاتبات لازم برای جمع آوری این هواپیمای ۵۷ تنی با کیش ایر انجام شده است.

به هرحال طبق اعلام کارشناسان حوزه گردشگری، این هواپیما در شرایط فعلی قابلیت احیا ندارد و جاذبه گردشگری خود را از دست داده است.

اما در این راستا پیگیری‌های ایرنا از شرکت هواپیمایی کیش ایر حاکی از آن است که این شرکت اقدامات قانونی لازم برای انتقال این هواپیما را آغاز کرده و این غول آهنی رها شده در نوار ساحلی کیش به فروش گذاشته شده است تا اسقاط و از محل منتقل شود.

به نظر می‌رسد هزینه‌های بالای جابه جایی این هواپیما سبب شده تا تصمیم بر اسقاط آن گرفته شود.

سرنوشت تلخ توپولف ۵۷ تنی کیش می‌توانست به گونه‌ای دیگر رقم بخورد و این هواپیما با کمی توجه در نگهداری آن، همچنان به عنوان یک جاذبه گردشگری در نوار ساحلی باقی بماند؛ اما امروز کار به جایی رسیده که قطع یقین توپولف معروف ماجرای ما، چاره‌ای جز خداحافظی با کیش ندارد.

 انتقال زمینی این هواپیمای غول پیکر به ساحل کشتی یونانی که ۴۲ متر طول و ۳۸ متر عرض دارد، در سه روز و در یک مسیر ۱۴ کیلومتری از فرودگاه کیش انجام شده بود که هنوز هم یک رکورد در این زمینه محسوب می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها