اجرای دو مرحله دریابست در آب‌های هرمزگان



مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: از همه جامعه صیادی استان تقاضا داریم در اجرای هرچه دقیق‌تر و کامل‌تر طرح دریابست با شیلات همکاری داشته باشند.

 

به گزارش صبح ساحل، مسعود بارانی در بازدید از روند اجرای طرح دریابست در هرمزگان با بیان اینکه بخش اول دریابست در آب‌های هرمزگان از ۳۰ شهریورماه آغاز و تا ۸ مهرماه سال جاری از شرق شهرستان جاسک تا برکه سفلین واقع شهرستان بندرلنگه است، افزود: بخش دوم دریابست نیز از ۲۵ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت در سراسر آب‌های استان به اجرا در خواهد آمد.

وی به اقدامات شیلات در جهت حفظ و تقویت ذخایر آبزیان بویژه میگو اشاره کرد و تصریح کرد: اجرای طرح دریابست، ایجاد زیستگاه‌های مصنوعی، اعلام ممنوعیت صید در زمان تخم‌ریزی گونه‌های حساس و در حال انقراض، رهاسازی بچه میگو و ماهی گونه بومی در خوریات در راستای کمک به بهسازی ذخایر، کنترل و برخورد با صید غیرمجاز و روش های مخرب صید ازجمله این اقدامات است.

مدیرکل شیلات هرمزگان اظهار کرد: حضور منظم و به‌موقع نیروهای حفاظت منابع، انجام گشت‌های هدفمند و مشترک با دریابانی، بازدید منظم کارشناسان صید و پژوهشکده و جلوگیری از صید شناورها خارج از محدوده تعیین‌شده از دیگر اهم اقدامات مدیریتی برای مدیریت بهتر صیداستان خواهد بود.

بارانی با تاکید بر اهمیت اجرای دریابست برای حفظ ذخایر و منافع صیادان و همچنین اهمیت مشارکت جامعه صیادی در اجرای دریابست، خاطرنشان کرد: از همه جامعه صیادی استان تقاضا داریم در اجرای هرچه دقیق تر و کامل تر طرح دریابست با شیلات همکاری داشته باشند.

وی با اشاره به حضور فعالانه یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان در محدوده و زمان اعلام شده بخش اول دریابست، تصریح کرد: طی هماهنگی‌های لازم با نیروی دریایی سپاه و دریابانی استان در صورت مشاهده هرگونه فعالیت صید و صیادی برابر با قانون با متخلفین برخورد خواهد شد.

بارانی با اشاره به گشت‌های تحقیقاتی پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان با شناورهای تحقیقاتی عنوان کرد: تاریخ و زمان صید میگو در کمیته مدیریت صید شیلات استان پس از انجام گشت های تحقیقاتی پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان، با حضور مسئولان شیلاتی، رؤسای ادارات شهرستان‌های میگوگیر از جمله سیریک، میناب، بندرعباس و قشم، مدیران تعاونی‌های صیادی میگوگیر به عنوان نماینده جامعه صیادان هرمزگان و همچنین کارشناسان پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریایی عمان مشخص می‌شود.

به گزارش ایسنا، استان هرمزگان با توجه به طول نوار ساحلی، تنوع گونه‌ای، تنوع روش‌های صید، ۴۰ درصد صید آب‌های جنوب را به خود اختصاص داده و با تلاش جامعه شیلاتی به ویژه صیادان، به‌عنوان قطب صید و صیادی در کشور محسوب می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها