شهردار بندرعباس:

آتش‌نشانان با ازخودگذشتگی از هیچ تلاشی فروگذار نیستند



آیین پاسداشت روز آتش‌نشانی و تجلیل از آتش‌نشانان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس برگزار شد. در این مراسم  یاد و خاطره شهدای آتش‌نشان شهیدان فواد اورنگی، برکت جوذری و اسحاق مرادزاده از آتش‌نشانان شهرداری بندرعباس گرامی داشته شد.

به گزارش صبح ساحل، شهردار بندرعباس در این مراسم بابیان اینکه هفتم مهرماه روز آتش‌نشانی و ایمنی ، روز قدردانی از تلاش شبانه‌روزی آتش‌نشانان پرتلاش و ترویج گران فرهنگ ایمنی و پیشگیری از حوادث و سوانح در سطح کشور است افزود: این روز یادآور زحمات شبانه‌روزی و خدمات سخت و نفس‌گیر آنانی است که باهدف نجات انسان‌ها در حوادث و رویدادها از جان خود گذشته و با دلاوری و رشادت می‌کوشند تا امید و شادی را برای آسیب دیدگان به ارمغان آورند.مهدی نوبانی شهردار بندرعباس مأموریت آتش‌نشانی فرا منطقه‌ای دانست و ادامه داد: شما آتش‌نشانان باهمتی بالا و زحمت‌های طاقت‌فرسا به‌صورت شبانه‌روزی نه‌تنها در شهر بندرعباس بلکه در هرجایی از استان هرمزگان که نیاز باشد به‌خوبی ایفای نقش می‌کنید و در هنگام وقوع حادثه با ازخودگذشتگی از هیچ تلاشی فروگذار نیستید.به گفته این مقام مسئول در سال گذشته حدود 3 هزار و 600عملیات اطفای حریق وامداد و نجات توسط آتش‌نشانی شهرداری بندرعباس انجام‌شده است. نوبانی تصریح کرد: در هر سه روز نیز به‌طور میانگین حدود 500 تماس با شماره 125 سازمان آتش‌نشانی شهرداری بندرعباس گرفته می‌شود که در حوزه‌های تصادف، حريق، امداد و نجات، غرق‌شدگی و... حداقل 20 تا 30 عملیات مراجعه به آتش‌نشانی با سربلندی  نجات انجام می‌شود.شهردار بندرعباس در ادامه این مراسم  با تقدیر از مجموعه شورای اسلامی شهر بندرعباس در راستای حمایت از سازمان آتش‌نشانی گفت: با حمایت‌های اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس، حدود 15میلیارد تومان تجهیزات، ماشین‌آلات به هر واگن حمل‌ونقل سازمان اضافه کردیم و با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده امید است  و امیدواریم تا پایان سال این رقم به 25 میلیارد تومان افزایش یابد. نوبانی از فرماندار شهرستان بندرعباس درخواست کرد که از صنایع شهر بندرعباس در راستای دریافت اعتبارات جهت به‌روزرسانی تجهیزات آتش‌نشانی کمک بگیرد تا این ناوگان به‌روزرسانی شود.  وی در خصوص شهید فواد اورنگی مطالبی بیان کرد .

حدود ۱۵عملیات آتش‌نشانی در روز

«محمدامین لیاقت»، رئیس سازمان آتش‌نشانی و ایمنی شهرداری بندرعباس در این مراسم بابیان اینکه هفتم مهرماه امسال یکی از تلخ‌ترین دوران خدمتی بنده خواهد بود گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده قرار بود در این روز جشن بزرگی برای آتش‌نشانان بگیریم اما متأسفانه شهادت فواد اورنگی همه ما را به سوگ نشاند. وی ادامه داد: هرساله در روز آتش‌نشان، یکی از آتش‌نشانان سازمان را به‌عنوان آتش‌نشان نمونه انتخاب می‌کردیم و قرار بود که در هفتم مهرماه امسال شهید فواد اورنگی به‌عنوان آتش‌نشان نمونه معرفی شود. لیاقت اظهار داشت: همه می‌دانیم که پوشیدن لباس آتش‌نشانی نیاز به روحیه ایثار، جهاد و فداکاری دارد که شهید فواد اورنگی این را دوباره به ما یادآوری کرد. وی با اشاره به انجام روزانه حدود ۱۵ مورد عملیات آتش‌نشانی در بندرعباس اظهار داشت:۲۴۰ نیروی عملیاتی آتش‌نشانی در ۱۱ ایستگاه شهردار بندرعباس مشغول به فعالیت هستند. به گفته لیاقت  در سال گذشته 3هزار و 534عملیات نجات توسط آتش‌نشانان شهرداری بندرعباس انجام‌شده است که هزار و 479مورد مربوط به عملیات اطفای حریق، 2 هزار و 55مورد مربوط به عملیات امداد و نجات بوده که تعداد نجات‌یافتگان نیز دو هزار و 96مورد بود همچنین در 6 ماهه اول سال جاری هزار و 780 عملیات توسط آتش‌نشانان شهر بندرعباس صورت گرفته که 724 مورد مربوط به اطفای حریق و هزار و 56 مورد نیز مربوط به امداد و نجات است. رئیس سازمان آتش‌نشانی بندرعباس این را هم افزود که  3 دستگاه خودرو اطفایی آتش‌نشانی خریداری‌شده ،یک دستگاه فوماتیک و همچنین  یک دستگاه خودروی دیگر نیز بعد از تغییر کاربری که تا پایان سال جاری به ناوگان آتش‌نشانی شهرداری بندرعباس افزوده می‌شود.وی از اولویت آموزش نیروها در این سازمان سخن گفت و با تقدیر از اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس در راستای حمایت از این سازمان اظهار امیدواری نمود که با حمایت‌های اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس بتوان تجهیزات و ماشین‌آلات این سازمان را به‌روزرسانی کرد.

 

 

مصیب نظری، رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس از دیگر سخنرانان این مراسم بود که با برشمردن رشادت‌های آتش‌نشانان گفت: رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس از خاک پاک میهن اسلامی ایران دفاع کردند، لذا ارزش زحمات و خدمات شما آتش‌نشانان عزیز که برای نجات مردم از جان و مال و خانواده‌های خود می‌گذرید، همچون ایثارگری‌های رزمندگان در دوران جنگ تحمیلی است.وی با قدردانی از خانواده‌های آتش‌نشانان بیان کرد: خانواده‌های آتش‌نشانان نیز ایثار زیادی می‌کنند و همیشه حامی این بزرگواران هستند و اگر الزامات ایمنی در سطح شهر رعایت شود خانواده این عزیزان نیز خاطرشان آسوده‌تر خواهد بود.نظری تأکید کرد : مجموعه شورای شهر حمایت از پرسنل آتش‌نشانی را وظیفه خود می‌داند و جهت به‌روزرسانی تجهیزات و ماشین‌آلات این سازمان اعضای شورای شهر همیشه حامی این سازمان بوده و هستند.وی گفت: پیگیر این موضوع هستیم تا با حمایت همه مسئولین استانی و کشوری شهدای آتش‌نشان جزو مصادیق شهادت محسوب شوند، امیدواریم با حمایت‌های همه مسئولان در سطح کشور به این مهم دست‌یابیم.

گفتنی است، در این مراسم با حضور مسئولان، از خانواده شهدای آتش‌نشان شهرداری بندرعباس فواد اورنگی، برکت جوذری و اسحاق مرادزاده تقدیر شد.

 

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها