یک طرح جامع جدید برای AlUla عربستان سعودی با هدف رسیدگی به نیازها و منافع جامعه محلی است


نویسنده: عدنان نگاری

نگاهی به عرب نیوز
ساکنان AlUla، یک جامعه زمانی منزوی در منطقه کوهستانی مدینه در غرب عربستان سعودی که اکنون در مرکز یکی از جاه‌طلبانه‌ترین پروژه‌های توریستی پادشاهی قرار دارد، نگاهی اجمالی به طرح جامع جدیدی که برای تغییر کیفیت زندگی طراحی شده است، ارائه شده. افزایش چشم انداز اشتغال در این شهر AlUla، شهری از دو نیمه، که بر اساس جغرافیا شکل گرفته و بیش از ۱۰ کیلومتر در امتداد دره‌ای باریک که توسط کوه‌ها کشیده شده است، درست در ۲۰ کیلومتری جنوب هگرا، شهر تمدن نبطی قرار دارد که در سال ۲۰۰۸ به اولین سایت میراث جهانی یونسکو در عربستان سعودی تبدیل شد. در سال ۲۰۱۷، کمیسیون سلطنتی AlUla (RCU) برای محافظت و حفاظت از دارایی‌های میراث متعدد در این منطقه، از جمله مقبره‌های نبطی که بیش از ۱۳۰ قبر از صخره‌های اطراف شهر گمشده باستانی حک شده‌اند، تأسیس شد.
در همان زمان، این سازمان موظف به توسعه طرحی برای تبدیل کل منطقه به روشی حساس و پایدار، تأیید مجدد آن به عنوان یکی از مهم‌ترین مقاصد باستان‌شناسی و فرهنگی کشور و آماده‌سازی آن برای استقبال از بازدیدکنندگان از سراسر جهان بود. به عنوان بخشی از این جاه طلبی، RCU همیشه قبل از هر چیز بر نیازها و علایق جامعه محلی متمرکز بوده است، و طرح جدید راه به سوی سعادت، که این ماه در نمایشگاهی در مرکز خرید آلفرید شهر برای ساکنان رونمایی شد، جدیدترین طرح است. مهندس این پروژه گفت:AlUla در حال ورود به مرحله جدیدی از بازسازی جامع خود است که رفاه و کیفیت زندگی را برای جامعه ما افزایش می‌دهد. سلطان الخریسی، رئیس عملیات شهرستان RCU. این طرح جامع هسته شهری AlUla را متحول می کند و توسعه جامعه را با فرصت ها و مشاغل جدید اقتصادی و خدمات بهداشتی جدید، مدارس و پارک ها امکان پذیر می کند.
وی افزود: «مسیر به سوی سعادت طرحی برای آینده‌ای شکوفا است که میراث فرهنگی و طبیعی ما در سطح جهانی را ارج می‌نهد».
این شهر به طور طبیعی توسط چشم انداز به دو نیمه تقسیم شده است و طرح اصلی نقش های متفاوتی را برای AlUla Central و AlUla جنوبی در نظر گرفته است.
 
 
عربستان سعودی درخواست اسرائیل برای خروج فلسطینیان از شمال غزه را رد کرد
 
نگاهی به عرب نیوز
وزارت خارجه عربستان سعودی روز جمعه اعلام کرد که درخواست اسرائیل از فلسطینی‌ها برای خروج از غزه را به شدت محکوم کرده و ادامه هدف قرار دادن غیرنظامیان بی دفاع را محکوم کرد. ارتش اسرائیل به همه غیرنظامیان شهر غزه که بیش از ۱.۱ میلیون نفر هستند، هشدار داد که ظرف ۲۴ ساعت به جنوب شهر نقل مکان کنند. این کشور تانک‌هایی را در نزدیکی مرز با نوار غزه پیش از یک حمله زمینی مورد انتظار جمع آوری کرده بود. در بیانیه وزارت خارجه عربستان سعودی آمده است: «پادشاهی عربستان سعودی بر رد قاطعانه درخواست‌ها برای آوارگی اجباری مردم فلسطین از غزه و محکومیت تداوم هدف‌گیری غیرنظامیان بی‌دفاع در غزه تأکید می‌کند.
این بیانیه همچنین می افزاید:باید نیازهای امدادی و پزشکی مورد نیاز مردم غزه را فراهم کند، به ویژه که محرومیت از مایحتاج اولیه برای یک زندگی آبرومندانه ناقض قوانین بین المللی بشردوستانه است.
این وزارتخانه هشدار داد که عدم انجام این کار باعث تشدید بحرانی می‌شود که مردم منطقه از آن رنج می‌برند. پادشاهی سعودی همچنین خواستار پایان دادن به محاصره اسرائیل در غزه، تخلیه غیرنظامیان مجروح و پیشبرد روند صلح بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها مطابق با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد و طرح صلح عربی شد.
 این سازمان روز جمعه اعلام کرد، اتحادیه جهانی مسلمان همچنین درخواست‌های اسرائیل برای آوارگی اجباری مردم فلسطین و ادامه هدف‌گیری غیرنظامیان در غزه را به شدیدترین عبارات رد و محکوم می‌کند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها