باند حرفه‌ای سارقان کابل برق در بندرعباس دستگیر شدند



رییس پلیس آگاهی هرمزگان گفت: یک باند حرفه‌ای هفت نفره سارق و مالخران سیم و کابل برق در بندرعباس طی ۲ عملیات ضربتی با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی استان دستگیر شدند.

 

به گزارش صبح ساحل، سرهنگ عبدالمجید کرمی روز شنبه در تشریح این خبر افزود: درپی وقوع چندین فقره سرقت سیم و کابل برق در بندرعباس و روستاهای حاشیه‌ای این شهرستان و متواری شدن سارق یا سارقان، پیگیری موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی بیان کرد: ماموران با تلاش همه جانبه و شبانه‌روزی و گشت زنی‌های هدفمند، نهایت در کمتر از ۴۸ ساعت یک باند هفت نفره شامل سه سارق و چهار مالخر اموال سرقتی را شناسایی و در ۲ عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر کردند.

رییس پلیس آگاهی هرمزگان اظهار کرد: متهمان دستگیر شده که دارای سابقه سرقت بودند، در بازجویی‌های علمی صورت گرفته به چهار فقره سرقت سیم و کابل برق در شهرستان بندرعباس اعتراف کردند.

سرهنگ کرمی با تاکید بر استمرار طرح‌های پاکسازی نقاط و محلات آلوده و جرم خیز در قالب طرح‌های محله محور گفت: در بازرسی از خودروی متهمان مقدار ۶۰۰ متر کابل برق، چهار متر سیم برق فشارقوی به همراه آلات ارتکاب جرم کشف که همراه با خودرو توقیفی و اموال مکشوفه به پلیس آگاهی انتقال شد.

وی یادآورشد: متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی و روانه زندان شدند.

 

دستگیری ۱۱۸ سارق وسیله نقلیه در هرمزگان طی ۷۲ ساعت گذشته

فرمانده انتظامی هرمزگان نیز از اجرای طرح ضربتی مقابله با سرقت و دستگیری ۱۱۸ سارق در ۷۲ ساعت گذشته در استان خبر داد.

سردار علی اکبر جاویدان افزود: با تلاش همه جانبه پلیس آگاهی استان در راستای ارتقای امنیت عمومی و اجتماعی، طرح مقابله با سرقت وسایل نقلیه و دستگیری سارقان به مدت ۷۲ ساعت در مناطق جرم خیز استان اجرا شد.

وی بیان کرد: در اجرای این طرح که با هدف مقابله با سارقان سرقت‌های موتورسیکلت، کشف اموال مسروقه و استرداد به مالباختگان اجرا شد، در مجموع ۷۹ فقره انواع سرقت کشف و ۱۱۸ سارق شناسایی و در عملیات های جداگانه دستگیر شدند .

سردار جاویدان خاطرنشان کرد: در این طرح با تلاش‌های همه جانبه صورت گرفته ضمن شناسایی و کشف هشت دستگاه موتورسیکلت و سه دستگاه خودرو سرقتی، ۲۶ فقره کلاهبرداری و ۹ فقره جعل نیز کشف و پیگیری موضوع در دستورکار قرار دارد.

این مقام انتظامی استان با تاکید بر جدیت پلیس در اجرای منظم و مستمر طرح‌های مقابله با سرقت و پاک‌سازی مناطق و محلات آلوده و جرم خیز، اظهار کرد: متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و تلاش پلیس برای شناسایی مالباختگان و تحویل اموال مسروقه کشف شده، ادامه دارد.

وی با هدف پیشگیری و کاهش وقوع سرقت از مردم استان خواست ضمن توجه جدی به توصیه‌های کارشناسان پلیس، در نگهداری و حفاظت از اموال خود دقت بیشتری داشته و منازل و وسایل نقلیه خودرو و موتورسیکلت خود را به تجهیزات ایمنی و بازدارنده نظیر قفل پدال و قفل زنجیر، قفل فرمان مجهز کرده و حتی الامکان وسایل نقلیه خود را در مکان‌های خلوت، تاریک و غیرایمن پارک نکنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها