ورود سامانه بارشی به هرمزگان/ شناورها با احتیاط تردد کنند



مدیرکل هواشناسی استان هرمزگان گفت: شناورهای سبک وسنگین امروز با احتیاط در خلیج‌فارس تردد کنند.

     

به گزارش صبح ساحل، سعید رنجبر با اشاره به ورود سامانه بارشی همرفتی به استان هرمزگان، اظهار کرد: سامانه بارشی که در هفته جاری ورود آن پیش‌بینی شده بود در حال حاضر از سمت جنوب وارد استان هرمزگان شد.

وی با اشاره مه‌گرفتگی در نوار ساحلی و جزایر استان هرمزگان در اوایل صبح امروز، خاطرنشان کرد: کارشناسان سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرده‌اند که بادهای جنوب شرقی در مناطق دریایی تقویت می‌شود و پس از آن در برخی از نقاط مرتفع هرمزگان و تنگه هرمز رگبار و رعد و برق تقویت می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان هرمزگان، با اشاره به تداوم مه‌گرفتگی در طول روز در برخی نقاط هرمزگان، تصریح کرد: از صبح امروز وقوع رگبارهای پراکنده در تنگه هرمز و افزایش شدن بادهای جنوب شرقی و در نتیجه آن متلاطم شدن دریا دور از انتظار نیست به همین جهت توصیه می‌کنم شناورهای سبک و صیادی با احتیاط رفت و آمد کنند.

رنجبر، با اشاره به پیش‌بینی سیلابی شدن رودخانه‌ها، اظهار کرد: با توجه به اینکه مدل‌های جغرافیایی هواشناسی نشان می‌دهد که طغیان رودخانه‌های فصلی دور از انتظار نیست؛ به مردم توصیه می‌کنم از از حضور در حریم و بستر رودخانه‌ها خودداری کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها