برگزاری مانور سونامی در بندر جاسک



مانور سونامی در بندر جاسک با فرضیه زلزله ۹ ریشتری و امواج دریایی ۶ متری برگزار شد.

به گزارش صبح ساحل، مدیرکل مدیریت بحران استان هرمزگان گفت: این مانور با هدف ایجاد هماهنگی بین اعضای ستاد بحران شهرستان جاسک و با مشارکت پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی کشور بعنوان متولی، سازمان مدیریت بحران کشور و با مشارکت اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان جاسک برگزار شد.

مهرداد حسن زاده افزود: با اعلام وقوع زمین لرزه فرضی ۹ ریشتری در سواحل مکران، با توجه به آموزش‌های قبلی صورت گرفته در سطح محلات و روستا‌های ساحلی شهرستان جاسک، در مدت زمان مشخصی، بصورت نمادین ساکنان روستای بحل جاسک تخلیه و به مکان از پیش تعیین شده‌ای منتقل شدند.

حسن دوراندیش معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری جاسک هم گفت: در این مانور بیش از۱۰۰ نفر از نیرو‌های امدادی و خدماتی و ماشین آلات و تجهیزات امدادی حضور داشتند.

رئیس مرکز اقیانوس شناسی هرمزگان نیز گفت: منطقه مکران به علت قرار گرفتن در کنار گسل بزرگ مکران و وقوع زمین لرزه‌هایی در این منطقه از دوره‌های پیش، نیازمند برگزاری چنین مانور‌هایی است.

حمزه‌ای افزود: مانور سونامی علاوه در مکران در حوزه اقیانوس هند و دو منطقه دیگر نیز در حال برگزاریست.

وی گفت: شهرستان جاسک به عنوان یکی از شهرستان‌های حوزه مکران در معرض خطر وقوع سونامی قرار دارد.

به گفته حمزه ای، حدود ۹۵ سال پیش در منطقه مکران یک سونامی رخ داد که جان ۴ هزار نفر را گرفت و بر این اساس برای آمادگی مقابله با حوادث اینچنینی هر دو سال یکبار مانور را برگزار خواهیم کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها