وزرای خارجه عربستان و اردن درباره بسیج حمایت سازمان ملل از غزه گفتگو کردند


نویسنده: عدنان نگاری

وزارت امور خارجه عربستان سعودی روز جمعه اعلام کرد که فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان سعودی با ایمن الصفدی همتای اردنی خود تماس تلفنی داشته است.
در چارچوب رایزنی‌ها و روند هماهنگی دوجانبه، دو وزیر در مورد اهمیت بسیج حمایت از پیش‌نویس قطعنامه ارائه شده توسط اردن به مجمع عمومی سازمان ملل متحد در مورد ضرورت حمایت از غیرنظامیان و پایبندی به تعهدات حقوقی و بشردوستانه بحث و تبادل نظر کردند. این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد. دو وزیر همچنین درباره تشدید ارتباطات با جامعه بین‌المللی برای اعمال فشار برای توقف فوری تنش نظامی در غزه، محافظت از غیرنظامیان و امکان ارسال کمک‌های امدادی و تجهیزات پزشکی گفتگو کردند.
آن‌ها همچنین در مورد یافتن راه حلی صحیح، جامع و عادلانه که خواسته‌های مردم فلسطین را برآورده کند، گفتگو کردند. در همین حال، صفدی همچنین با همتایان خود از قطر، شیخ محمد بن عبدالرحمن بن جاسم، سامح شکری از مصر، هاکان فیدان از ترکیه، خوزه مانوئل آلبارس از اسپانیا، ژائو گومس کراوینیو از پرتغال، جورگوس گراپتریتیس از یونان و سوب‌تریتیس جاسمانیام از یونان تماس گرفت. در این تماس‌ها، آن‌ها تلاش‌ها برای توقف جنگ در غزه، حفاظت از غیرنظامیان و رساندن کمک‌ها به فلسطینی‌ها را مورد بحث و بررسی قرار دادند. 
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها