شانس سپاهان و پرسپولیس برای صعود چقدر است؟



چهارمین هفته از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با یک برد، یک مساوی و یک باخت برای نمایندگان ایران به پایان رسید.

به گزارش صبح ساحل و به نوشته همشهری، در پایان رقابت‌های هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا و در فاصله ۲بازی تا پایان مرحله گروهی، صعود تیم‌های العین امارات و النصر عربستان از گروه‌های A و E قطعی شد. در عین حال نمایندگان ایران در این رقابت‌ها شرایط پیچیده‌ای پیدا کردند.

البته نساجی سومین باخت متوالی‌اش را پذیرفت و هیچ شانسی برای صعود ندارد. این تیم با ۳امتیاز همچنان در رتبه سوم گروهش قرار گرفته و ۲ تیم بالای سرش ۱۰ امتیازی هستند. نساجی صد درصد حذف می‌شود، اما ۲ نماینده دیگر ایران در تلاطم حذف و صعود هستند و نتایج این هفته، سپاهانی‌ها را امیدوارتر از پرسپولیس کرد.

 

۲ تیم از میان ۳ تیم

در هفته گذشته اعلام حکم کمیته انضباطی و بازنده شدن سپاهان مقابل الاتحاد همان قدر که اصفهانی‌ها را ناراحت کرد شانس پرسپولیسی‌ها را برای صعود افزایش داد. چون یکی از رقبای پرسپولیس در راه قرار گرفتن بین تیم‌های دوم صعودکننده همین سپاهان است، اما بازی‌های این هفته باز هم جایگاه دو تیم را تغییر داد. اگر پرسپولیس می‌توانست برتری‌اش را مقابل استقلال تاجیکستان حفظ کند با ۹ امتیاز صاحب شانس بسیار بالایی می‌شد و می‌توانست روز آخر با ۱۲ امتیاز صعود کند، اما حالا با سپاهان و نسف‌قارشی هم‌امتیاز شده و البته تفاضل گل کمتری نسبت به این تیم‌ها دارد.

در حال حاضر رده‌بندی تیم‌های دوم در منطقه غرب به این شکل است که پرسپولیس، سپاهان و نسف‌قارشی همگی ۷امتیاز دارند. ۲تیم دیگر (نوبهار از بالا و پاختاکور از پایین) خودشان را از این ۳تیم جدا کرده‌اند. در بالا، نوبهار ازبکستان ۱۰ امتیازی است و صعودش قطعی به‌نظر می‌رسد. نوبهار یا خودش به‌عنوان تیم دوم صعود می‌کند و یا سرگروه می‌شود و الهلال به‌عنوان تیم دوم به مرحله حذفی می‌رود. این دو تیم در پایان حداقل ۱۳امتیاز خواهند داشت. پاختاکور هم به‌عنوان ضعیف‌ترین تیم دوم صاحب ۴امتیاز است؛ نه این تیم و نه هر تیم دیگری که در گروه A دوم شود بیشتر از ۱۰ امتیاز نخواهد داشت و قطعا حذف خواهد شد؛ بنابراین یک صعودکننده و یک حذف‌شده قطعی داریم و ۲ تیم دیگر از بین ۳ تیم ۷ امتیازی انتخاب می‌شوند؛ ۲ ایرانی و یک ازبکستانی.

نسف‌قارشی هر ۲بازی‌اش را با تیم اول گروه خود انجام داده و ۲بازی باقیمانده‌اش با تیم‌های ضعیف‌تر گروه یعنی السد و الفیصلی خواهد بود. از این لحاظ، تیم ازبکستانی یک برتری نسبت به ایرانی‌ها دارد، چون سپاهان و پرسپولیس باید با الاتحاد و النصر بازی کنند. سپاهان هم یک برتری بر ۲ رقیب دارد و آن تفاضل گل خیلی بالای این تیم است. سپاهان همچنین با الاتحاد بازی دارد که این روز‌ها نتایج خوبی نگرفته و سرمربی‌اش را هم اخراج کرده است. حتی بعید نیست زردپوشان با بردن الاتحاد جای این تیم را در صدر جدول بگیرند و به‌عنوان تیم اول صعود کنند.

اما برای پرسپولیس حداکثر امتیازی که می‌توان متصور شد ۱۱امتیاز با استفاده از یک مساوی در عربستان و بردن الدحیل در ورزشگاه آزادی است. به این ترتیب از بین ۳تیم ۷امتیازی سپاهان بالاترین شانس و پرسپولیس پایین‌ترین شانس را برای صعود دارند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها