پرندگان مهاجر، طعمه ویراژ خودروهای ساحل سورو/ شهرداری منطقه چهار بندرعباس آماده جلوگیری از ورود خودروها



شهروندان با ارسال تصاویری از اجساد پرندگان دریایی در ساحل سورو به دلیل تردد خودروها به وضعیت بحرانی این ساحل اعتراض کردند. پیش‌تر نیز شهرداری منطقه 4 بندرعباس، برای اجرای طرح ممانعت از ورود انواع خودرو به ساحل سورو اعلام آمادگی کرد و خواستار همکاری بیشتر ساکنین این ساحل در راستای اجرای این طرح شد.

 

به گزارش صبح ساحل، سرعت بالا و مانور خودروها در ساحل سورو، تهدیدی برای نابودی مرغان دریایی و به خطر افتادن جان عابرین پیاده محسوب می‌شود. یکی از شهروندان بندرعباس دراین باره گفت:« درحال حاضر که آب‌وهوا استان هرمزگان مطلوب شده و مردم برای تفریح به ساحل می‌روند؛ اما باید مدام نگران خودروهای ساحل باشند که مبادا با آنان برخورد کنند. شب گذشته یک مرد و یک زن نیز با این خودروهای سرعت بالا برخورد کردند و به شدت آسیب دیدند».

وی ادامه داد:« ویراژ خودروها در ساحل سورو بندرعباس نیز پرندگان دریایی ماهی خوار در ساحل را نشانه گرفته‌اند؛ به گونه‌ای که روزانه شمار زیادی از این پرندگان مهاجر به دلیل برخورد با خودروها جان خود را از دست می‌دهند. چرا مسئولان فکری برای ساماندهی این ساحل پر تردد نمی‌کنند؟ چند نفر دیگر باید از برخورد با خودرو آسیب ببینند تا مسئولان از خواب بیدار شوند؟ تا به کی این پرندگان مهاجر طعمه حرکات نمایشی خودروها در ساحل شوند؟».

 

لازم به ذکر است که «حمزه عمرانی»، مدیر منطقه چهار شهرداری 25 آبان ماه از آمادگی این منطقه برای بهره برداری بهتر از ساحل سورو و صیانت از این ساحل بکر و زیبا با اجرای طرح ممانعت از ورود انواع خودرو به ساحل خبر داد و گفت که شهرداری منطقه چهار آمادگی دارد با همکاری دستگاه‌های ذیربط و اخذ مجوزهای لازم با مسدود کردن مسیرها و ورودی های اصلی به ساحل از ورود انواع خودرو به ساحل ممانعت به عمل آورده و نسبت به ساماندهی آن اقدام نماید .

عمرانی افزود:« با توجه به ظرفیت محله سورو، طرح بازآفرینی این محله که شامل کاشت گونه های بومی ، زیباسازی کوچه های منتهی به ساحل ، حمایت از طرح های بوم گردی و صنایع دستی و ساماندهی پارکینگ قایق ها است تدوین و در دستور کار این شهرداری قرار دارد». مدیر منطقه چهار شهرداری خواستارهمکاری ساکنین این محله در  طرح بازآفرینی محله سورو و صیانت از ساحل آن شد.

منتظر تایید: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها