جزئیاتی از کشف ۶۳ کهکشان رادیویی غول‌پیکر



ستاره‌شناسان دانشگاه ویسکانسین‌مدیسون از کشف ۶۳ کهکشان رادیویی غول‌پیکر جدید به عنوان بخشی از تصاویر بررسی آسمان (FIRST) خبر دادند.

 

به گزارش صبح ساحل، کهکشان‌های رادیویی غول‌پیکر (GRGs) کهکشان‌هایی با طول خطی کل پیش‌بینی‌شده بیش از حداقل ۲.۳ میلیون سال نوری هستند. آن‌ها اجرام نادری هستند که در محیط‌های کم چگالی رشد می‌کنند.

 کهکشان‌های رادیویی غول‌پیکر برای اخترشناسان جهت مطالعه شکل‌گیری و تکامل منابع رادیویی مهم هستند؛ اما شناسایی آن‌ها در بررسی های رادیویی که در آن لوب های رادیویی کهکشان ها ممکن است به عنوان منابع متعدد شناسایی شوند، دشوار است.

بسیاری از GRG های قابل تشخیص به همین دلیل ناشناس باقی می مانند؛ اما با استفاده از آرایه بسیار بزرگ (VLA)، به دلیل فرکانس پایین و حساسیت خوب آن به منابع توسعه یافته، GRG های جدید بسیاری کشف شده اند.

تیمی از ستاره شناسان به سرپرستی سورن رامدانی از دانشگاه ویسکانسین‌مدیسون تصمیم گرفتند FIRST را تجزیه و تحلیل کنند تا GRG هایی که قبلاً کشف نشده بودند را جست‌وجو کنند.

آن‌ها از الگوریتم DRAGNhunter برای شناسایی کهکشان‌های رادیویی دولوبی در داده‌های FIRST استفاده و منابع تازه کشف‌شده را بررسی کردند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها