اپل احتمالاً برای تقویت تجربه هوش مصنوعی سیری میکروفون‌های آیفون 16 را ارتقا می‌دهد



به گفته «مینگ-چی کو»، تحلیلگر محصولات اپل، برای بهبود تجربه کاربری نسخه جدید سیری (Siri) که از قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی بهره می‌برد، میکروفون‌های آیفون 16 ارتقا پیدا می‌کنند.

دیجیاتو نوشت: کو در یادداشت جدید خود توضیح می‌دهد که تقویت ویژگی‌ها و مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری Siri باعث ارتقای محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی می‌شود. او همچنین اشاره کرده که جاه‌طلبی‌های اپل در زمینه هوش مصنوعی مولد و اضافه‌کردن مدل‌های زبانی بزرگ (LLM) به سیری وابستگی زیادی به ورودی صوتی بهبودیافته خواهد داشت.

تحلیلگر شناخته‌شده اپل می‌گوید که اپل درحال آماده‌سازی یک ارتقای بزرگ برای میکروفون آیفون 16 است و وجود یک نسبت سیگنال به نویز بهتر می‌تواند مشخصه مهمی در بهبود تجربه Siri باشد. میکروفون جدید همچنین ظاهراً در برابر آب مقاومت بهتری خواهد داشت.

تمرکز اپل روی هوش مصنوعی سیری

براساس این گزارش به‌نظر می‌رسد که اپل می‌خواهد با ارائه ویژگی‌های بهبودیافته سیری فروش آیفون 16 را افزایش دهد. انتظار می‌رود این قابلیت‌های جدید که از LLM پشتیبانی می‌کند با iOS 18 ارائه شوند. به گفته کو، اپل با هدف اضافه‌کردن هوش مصنوعی و LLMها، در سه ماهه سوم امسال تیم سیری را مجدداً سازماندهی کرده است.

طبق آخرین گزارش این تحلیلگر، AAC و Goertek تأمین‌کنندگان میکروفون آیفون 16 خواهند بود و به‌طور مساوی از ارتقای مشخصات آن بهره خواهند برد. به گفته کو، میانگین قیمت فروش میکروفون‌ها برای هر آیفون 16 حداقل 100 تا 150 برابر بیشتر از آیفون 15 خواهد بود و به همین دلیل انتظار می‌رود که وضعیت درآمد و سود دو شرکت AAC و Goertek نیز به‌طور قابل‌توجهی بهبود پیدا کند.

بلومبرگ ابتدا در مهر‌ماه سال جاری به تمرکز اپل روی توسعه قابلیت‌های هوش مصنوعی ازجمله در iOS و سیری اشاره کرد. در همین راستا نیز ماه قبل گفته شد که اپل درحال به‌روزرسانی Siri با یک مدل زبانی بزرگ (LLM) است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها