مشاهده پوست تخمه در جای جای پارک های بندرعباس؛

فرهنگ ضعیف یا کمبود سطل زباله؟



حتماً همه‌ی ما ساعتي روي اين نيمکت در پارکی نشسته و تخمه شکسته و گپ زده‌ایم، لحظه‌هاي خوشي سپري كرده‌اند؛ اما تا به حال توجه کرده‌اید که همين پوست تخمه‌هاي ساده و سبک، محيط اطراف زندگي‌مان را بسيار نازيبا مي‌کند و براي دیدن این تصاوير برای رهگذران تا چه اندازه ناخوشايند است؟

     

یکی از مخاطبین صبح ساحل با ارسال ویدیو و تصویری نسبت به این اقدام شهروندان واکنش نشان داد و اگر گذرتان به يکي از اين نيمکت‌های پارک‌های بندرعباس بيفتد، اطراف يکي از آن‌ها بالأخره پوست تخمه پيدا مي‌کنيد.
این شهروند با تاکید بر نیاز فرهنگسازی درست در شهر گفت: « بارها متوجه ریختن زباله به خصوص پوست تخمه و آجیل در پارک‌ها شده‌ایم و اگر هم تذکری بدهیم، می‌گویند: پوست تخمه‌ها را باد می‌برد. برخی دیگر نبود سطل زباله را یکی از دلایل تخمه ریختن خود عنوان می‌کنند».


به نظر می رسد برخی از شهروندان فکر می کنند که چون زباله‌هاي تر در طبيعت تجزيه مي‌شوند؛ اما نمی دانند که رهاکردن هم باعث جمع‌شدن حشرات و حيوانات مي‌شوند.

بایستی این را در نظر داشت که بالأخره رفتگران و نگهبان‌هاي پارک، پوست تخمه‌ها را جارو مي‌زنند و جمع مي‌کنند؛ اما آن‌ها که زباله ريخته‌اند، چه؟ آن‌ها وظيفه‌اي ندارند؟ عدم فرهنگ‌سازی درست در یک جامعه پیامد‌های بسیاری را به همراه دارد و سبب بروز ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود پس رفتار درست را از امروز انجام دهیم .
خلا قانون و برخورد جدی با متخلفان نیز یکی از موارد دیگر است که بایستی مسئولان به جد به آن بپردازند.

  

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها