آغاز کاشت ۲۰۰ هزار اصله نهال در ساحل بستانو بندرعباس



استاندار هرمزگان از کاشت ۲۰۰ هزار اصله نهال در ساحل بستانو بندرعباس خبر داد و گفت: موج خوبی برای کاشت درخت در قالب طرح هرمزگانِ سبز آغاز شده است. 

 

به گزارش صبح ساحل، مهدی دوستی روز شنبه در حاشیه آیین کاشن ۲۰۰ هزار اصله نهال در ساحل بستانو بندرعباس، پس از غرس نهال در این ساحل اظهار کرد: درختکاری یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که دولت بر آن تاکید دارد و ما هم در استان برای توسعه درختکاری برنامه ریزی مناسبی انجام داده‌ایم.

وی افزود: موج خوبی برای کاشت درخت در استان در قالب طرح کلی هرمزگان سبز آغاز شده که می‌تواند به سرسبزی بیش از پیش استان کمک کند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با تاکید بر اینکه در حوزه درختکاری صنایع استان، ارتش، سپاه و ارگان‌های مختلف همکاری دارند، گفت: یکی از قطب‌های آلایندگی استان، صنایع غرب بندرعباس هستند و می‌طلبد با توجه به آلودگی موجود از این طرح برای کاهش میزان آلودگی استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه در طرح درختکاری، غرب بندرعباس به صورت ویژه دیده شده است، تصریح کرد: نهال حرا در تولید اکسیژن و اثرات مثبت بر محیط زیست قابلیت‌های زیادی دارد، بر همین مبنا به درختکاری در سواحل بندرعباس تاکید داریم.

دوستی گفت: امروز نیز به همت پالایشگاه نفت بندرعباس آیین کشت ۲۰۰ هزار اصله نهال حرا در سواحل غرب بندرعباس به ویژه ساحل بستانو آغاز شد و پیش‌بینی می‌شود طی ۲ ماه آینده این طرح به پایان برسد.

گفتنی است، آیین کاشت درخت در قالب طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت بوده که سهم استان هرمزگان نیز ۲۵ میلیون اصله نهال در مدت چهار سال است، امسال مطابق برنامه ریزی انجام شده ۶.۵ میلیون اصله درخت در سطح استان کاشته خواهد شد.
اخیرا نیز کاشت سه میلیون اصله نهال حرا توسط منابع طبیعی استان در سواحل خلیج فارس آغاز شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها