افزایش شمار شهدای انفجار تروریستی کرمان به 89 نفر؛ 12 شهید زیر 15 سال



براساس اعلام مسئولان محلی استان کرمان، شمار شهدای انفجارهای تروریستی بعد از شهادت برخی مجروحان به 89 نفر رسیده و این درحالی است که 12 نفر آنان زیر 15 سال سن دارند.

   

به گزارش صبح ساحل به نقل از نورنیوز: ۲ انفجار تروریستی عصر چهارشنبه در جریان مراسم بزرگداشت چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، در مسیر گلزار شهدا رخ داد که گروه تروریستی داعش مسئولیت این انفجارهای انتحاری را برعهده گرفت.

روز گذشته، احمد وحیدی در حاشیه عیادت از مجروحان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان در بیمارستان شهید باهنر کرمان، گفت: طبق آمار پزشکی قانونی تاکنون، 85 نفر در حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان، به شهادت رسیده و 284 نفر در این واقعه مصدوم شده‌اند.

مراسم بزرگداشت و تشییع پیکر شهدا از ساعت ۱۰ امروز (جمعه) در محل مصلای شهر کرمان برگزار می‌شود و پیکرهای شهدا از طریق خودرو به گلزار شهدای این شهر برای خاکسپاری انتقال می یابند.

از مردم خواسته شده برای تشییع و خاکسپاری شهدا شهروندان به گلزار شهدای کرمان مراجعه نکنند.

براساس گزارش‌ها پیکرهای شهدای اهل دیگر شهرستان‌های استان کرمان و نیز خارج از استان نیز به سمت زادگاهشان برای خاکسپاری انتقال یافته است. یکی از مسئولان متولی در این زمینه گفت که تعداد شهدا پس از شهادت برخی مجروحان به ۸۹ نفر رسیده که ۱۲ نفر آنان زیر ۱۵ سال هستند.

۱۲ نفر از شهیدان نیز از اتباع افغانستان هستند.

او افزود: دو انفجار، شدیدالانفجار با موج شدید به همراه مواد شدیدالانفجار در بین مردم اتفاق افتاده است و این بمب ها ترکش و ساچمه داشتند که بخش اعظم صدمات وارد شده ناشی از همین ترکش‌ها و ساچمه ها بوده است که به سر عزیزان ما اصابت و منجر به شهادتشان شده است.

در پی عملیات تروریستی در کرمان و شهادت جمعی از هموطنانمان، سه روز عزای عمومی در استان کرمان و یک روز عزای عمومی سراسری اعلام شد.

یک منبع آگاه: انفجار اول حادثه کرمان انتحاری بوده است

یک منبع آگاه گفت: بررسی صحنه انفجار گلزار شهدای کرمان در ساعات اولیه، حکایت از عملیات بمب‌گذاری با بسته‌های انفجاری داشت اما بررسی شواهد و قرائن از جمله فیلم دوربین‌های مداربسته نشان می دهد که قطعا انفجار اول در نتیجه اقدام عامل انتحاری بوده است.

این منبع مطلع عصر امروز(پنجشنبه) افزود: نحوه انفجار دوم نیز در دست بررسی است که به احتمال زیاد این عملیات نیز انتحاری بوده است.

او اظهار داشت: عامل انتحاری در حادثه اول، یک مرد بود که در نتیجه انفجار کاملا تکه تکه شده و کار شناسایی عامل انتحار در دست بررسی است.

محل انفجارها به ترتیب در فاصله ۱.۵ کیلومتری و ۲.۷ کیلومتری مزار شهید حاج قاسم سلیمانی بوده که علت انفجار در این اماکن عدم امکان عبور از گیت‌های بازرسی در آن محدوده بوده است.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها