ستون مشاوره؛

معجزه‌ای به نام تایم کیفی برای نوجوان



مهمدی گذراندن تایم کیفی با نوجوان را معجزه دانست و گفت: در این تایم نوجوان مشخص می‌کند چه کاری انجام شود و قرار نیست چندان طولانی باشد.

  

مهمدی مشاور و روانشناس در مصاحبه تلفنی با یک برنامه رادیویی در مورد اعتیاد در بین دانش آموزان بیان کرد: حمایت خانواده از بسیاری از آسیب‌های فرزندان جلوگیری می‌کند و هرچه حمایت‌ها بیشتر باشد میزان آسیب‌ها کمتر است. گاهی والدین برای آزادی دادن به فرزندان حتی حمایت از نوجوان نمی‌کند و دچار بیش حمایتی یا حمایت سختگیرانه می‌شود؛ لذا باید والدگری مقتدرانه همراه با حمایت باشد و به گونه‌ای باشد که کودک بتواند با والدین خود موضوعات را مطرح کند. صحبت کردن با نوجوان موجب می‌شود نوجوان زوایای دیگر موضوع را ببیند و می‌تواند از حمایت والدین خود بهره ببرد.
وی با اشاره به نوجوانانی که تنها یک بار مواد مخدر را تجربه کرده‌اند خاطرنشان کرد: نوجوان پس از مطرح کردن موضوع توسط دانش آموزان به جای همراهی، روابط را قطع و یا آن‌ها را محروم کرده‌اند؛ لذا باید در ابتدا خونسردی خود را حفظ کنیم و بدانیم که نوجوان صرفا تجربه می‌کند.
این روانشناس ضمن تاکید بر ایجاد روابط خوب بین والدین و فرزندان تصریح کرد: شنیدن درست و به هنگام و تلاش برای ترمیم رابطه بسیار کمک کننده است. اما گاهی اوقات والدین به تنهایی نمی‌توانند این کار را انجام دهند و می‌توانند از یک مشاور بهره بگیرند.
مهمدی گذراندن تایم کیفی با نوجوان را معجزه دانست و خاطرنشان کرد: در این تایم نوجوان مشخص می‌کند چه کاری انجام شود و قرار نیست چندان طولانی باشد. اما اگر رابطه مخدوش شده کمک گرفتن از یک مشاور، کمک بسیار بزرگی به والد و نوجوان می‌کند.
وی گفت: آگاهی برای پیشگیری بسیار کمک کننده است. اما متاسفانه برخی دارو‌ها اعتیادآور است؛ لذا خانواده و آموزش و پرورش باید آگاهی بدهند چرا که اعتیاد خاموش در بین نوجوان بسیار زیاد است. در سال‌های اخیر آموزش‌ها شکل گرفته و خانواده‌ها نیز باید کمک کنند و رسانه‌ها نیز به میدان بیایند. اگر نوجوان از خطر آن آگاه شود کمتر به سراغ آن می‌روند.
وی همچنین با اشاره به پیش زمینه‌های ابتلا به اعتیاد گفت: کوچکترین اختلال خلقی باید به مشاور مراجعه کرد و این امر کمک می‌کند تا در بلندمدت کودکان را از اعتیاد واکسینه کنیم.
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها