درخواست شورای ریاست جمهوری یمن برای تقویت توان نظامی گارد ساحلی در‌برابر گروه‌های تروریستی


نویسنده: عدنان نگاری

شورای رهبری ریاست جمهوری یمن که در سطح بین المللی به رسمیت شناخته شده است روز یکشنبه از جهان درخواست کرد که از راه آمریکا در برچسب زدن حوثی‌ها به عنوان تروریست پیروی کند و مجازات های سخت‌تری را برای شبه نظامیان این گروهک به دلیل به خطر انداختن تجارت دریایی بین‌المللی و ارتکاب جنایات در یمن اعمال کند.
این شورا در نشستی در ریاض از تصمیم واشنگتن برای معرفی حوثی‌ها به عنوان تروریست‌های بین‌المللی ستایش کرد و همچنین باقی جهان را تشویق کرد که از آن پیروی کنند و از واکنش مشترک جامعه بین‌المللی به حملات حوثی‌ها به دریای سرخ تمجید کرد. این شورا در بیانیه‌ای اعلام کرد که از تصمیم برای معرفی شبه‌نظامیان حوثی به عنوان یک سازمان تروریستی جهانی استقبال می‌کند و منتظر تحریم‌های بیشتر علیه این شبه‌نظامیان سرکش است.
بر اساس این بیانیه که خبرگزاری رسمی یمن منتشر کرد این درخواست از جامعه جهانی برای تقویت توان نظامی گارد ساحلی یمن و ارائه حفاظت از منافع‌شان در برابر حوثی‌ها و سایر گروه های تروریستی را خواستار است. این شورا هشدار داد که حملات حوثی‌ها در دریای سرخ منجر به نظامی‌سازی مسیر حیاتی دریایی، افزایش قیمت‌ کشتی‌ها و بیمه‌ها و جلوگیری از جریان تدارکات حیاتی به کشور خواهد شد.
معمر العریانی، وزیر اطلاعات یمن، گفت که از ابتدای تسلط نظامی حوثی‌ها، دولت به دلیل نقض حقوق بشر و همچنین اقداماتی که این شبه نظامیان را در سطح داخلی و جهانی به عنوان تروریست معرفی می‌کند، تلاش کرده است و از همین روست که درخواستی مبنی بر تروریست خواندن این شبهه نظامیان را مطرح می‌کند.

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها