سومین کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم برگزار شد؛

پیشروی فولاد هرمزگان برای دستیابی به فولاد سبز



سومین کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم در فولاد هرمزگان با حضور ریاست انجمن فولاد کشور و اعضای هیئت‌مدیره فولاد هرمزگان برگزار شد.

به گزارش صبح ساحل، «عطاالله معروف‌خانی»، مدیرعامل فولاد هرمزگان در آغاز سومین کنفرانس فولادسازی و ریخته‌گری مداوم گفت: گرچه شش‌ماهه اول سال مسئله برق و شش ماه دوم مسئله گاز را داریم بااین‌حال سال گذشته از ظرفیت اسمی عبور کردیم و ۳۲ رکورد را به ثبت رساندیم و افتخاراتی را برای فولاد هرمزگان ثبت کردیم؛ همه این‌ها مرهون تلاش‌های کارکنان و کارگران فولاد هرمزگان است.

وی بابیان اینکه امسال ثبت ۲۸ رکورد در همه حوزه‌های تولیدی و درآمدی را داشتیم، افزود: برگزاری کنفرانس علمی ریخته‌گری یک هم‌افزایی را ایجاد خواهد کرد تا ما از جدید‌ترین پیشرفت‌های دنیا در حوزه فولاد بهره‌مند باشیم. با توجه به تلاش‌های نخبگان انتظار داریم با برنامه‌ریزی این کنفرانس جمع‌بندی خوبی داشته باشیم.

مدیرعامل فولاد هرمزگان گفت: با استفاده از این هم‌افزایی و ارتباط‌هایی که ایجاد می‌شود و مقالات و کارگاه‌هایی که برگزار می‌شود از آخرین تکنولوژی روز دنیا مطلع و برخوردار خواهیم شد.

وی بابیان اینکه دومین کنفرانس در دو سال پیش برای ما آورده خوبی داشت، عنوان کرد: اگر فولاد هرمزگان در همه حوزه‌ها امروز پیشرو است به دلیل دومین کنفرانس ریخته‌گری دو سال پیش است.

معروف‌خانی اظهار کرد: امروز اگر رکوردها پشت سر هم ثبت می‌شود حاصل استفاده از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا است. امروز اگر پروژه مگامدول بالای ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد به این دلیل است که از تکنولوژی های روز دنیا استفاده‌شده است و سعی شده در این پروژه صرفه‌جویی و ذخیره انرژی صورت گیرد.

وی گفت: مقدمات تولید فولاد سبز در فولاد هرمزگان در حال انجام است. در این حوزه فولاد هرمزگان قدم‌های خوبی برداشته است. مدیرعامل فولاد هرمزگان اظهار کرد: انتظار ما از کنفرانس سوم با توجه به ارائه ۱۱۰ مقاله و استقبال فولادسازان کشور و شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی، موفقیت بیش از دو کنفرانس گذشته خواهد بود.

معروف‌خانی تأکید کرد: به‌جایی خواهیم رسید که مرجع فنّاوری‌های روز دنیا خواهیم شد. در حال حاضر در فولاد هرمزگان باکیفیت‌ترین اسلب (تختال) را تولید می‌کنیم و امروز به اروپا صادرات داریم که نتیجه برگزاری و بهره‌گیری از علم روز دنیا است. وی گفت: حاصل این کنفرانس برای همه صنعت کشور مفید خواهد بود تا از آخرین فناوری‌ها و تکنولوژی روز دنیا بهره‌مند باشیم و برای توسعه از آن استفاده کنیم.

 

محیط‌زیست و افزایش بهره‌وری مهم‌ترین محورهای کنفرانس

«امیرحسین فتحی»، دبیر عملی سومین کنفرانس فولادسازی و ریخته‌گری مداوم گفت: محورهای کنفرانس متناسب با علم روز دنیا است که در ۹ محور و ۲۹ زیر محور برگزار می‌شود. وی بابیان اینکه عمده مقالات در حوزه محیط‌زیست و افزایش بهره‌وری است، افزود: کارگاه‌های آموزشی در ارتباط با این موضوعات برگزار می‌شود که متخصصین داخلی و بین‌المللی اساتید آن هستند. فتحی گفت: ارزیابی مقالات با همکاری ۱۵ شرکت و ۱۴ دانشگاه و پارک علم و فناوری انجام‌شده است.

مدیرعامل فولاد مبارکه؛

تحقق اقتصاد دانش بنیان با ارتقای دانش فنی

پیام مدیرعامل و عضو هیئت مدیره فولاد مبارکه اصفهان در سومین کنفرانس فولادسازی و ریخته‌گری مداوم فولاد هرمزگان قرائت شد.

«محمد یاسر طیب نیا» طی پیامی که در کنفرانس مذکور مطرح شد، گفت: برگزاری اینگونه کنفرانس‌های علمی از سوی تولیدکنندگان فولاد کشور گامی اساسی در راستای تحقق اقتصاد دانش بنیان در صنعت فولاد بوده که مورد تاکید مقام معظم رهبری و همه مسئولین نظام است.

متن پیام به شرح زیر است:

صنعت فولاد کشور خوشبختانه با همت و تلاش تولیدکنندگان و متولیان توانست در میان ده تولید‌کننده برتر دنیا قرار بگیرد. این مهم با تلاش تولیدکنندگان و اجرای طرح‌های توسعه‌ای و برنامه‌ریزی متولیان حاصل شده است.

صنعت فولاد در گام دوم در حوزه نوآوری فعالیت‌های جدی آغاز کرده است. دربخش نخست بومی‌سازی شکل گرفت و در این حوزه به افتخارات بزرگی دست یافتیم. در بخش دوم نیز پرداختن به نوآوری، فناوری‌های جدید و توسعه تکنولوژی در دستورکار ما قرار گرفته است. با توجه به اهداف توسعه‌ای فولاد در جنوب کشور و تکنولوژی پیشرو به کار گرفته شده در فولاد هرمزگان باید با هم‌افزایی بخش تولید و فناوری و زمینه انتقال تکنولوژی به سایر صنایع کشور فراهم شود. مایه‌ی خرسندی است که فولاد هرمزگان برای برگزاری کنفرانس فولادسازی و ریخته گری پیش قدم شده است؛ خوشبختانه نتایج خوبی را از این طریق در سال‌های گذشته بدست آوردیم. باید توجه داشت برگزاری این کنفرانس‌ها از سوی تولیدکنندگان فولاد کشور گامی اساسی در راستای تحقق اقتصاد دانش بنیان در صنعت فولاد بوده که مورد تاکید مقام معظم رهبری و همه مسئولین نظام است. در پایان از تلاش‌های همکاران در فولاد هرمزگان و شرکت کنندگان کمال تشکر را دارم.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها