اینستاگرام حالا از ارسال پیام کاربران غریبه برای افراد زیر سن قانونی جلوگیری می‌کند



متا از تغییراتی برای اینستاگرام و فیس‌بوک مسنجر خبر داده که هدف آن محافظت بهتر از افراد زیر سن قانونی در شبکه‌های اجتماعی است. با وجود این تغییر، کاربران نمی‌توانند به‌طور پیش‌فرض برای افراد زیر 16 سال (یا در برخی کشورها زیر 18 سال) پیام ارسال کنند یا آن‌ها را به گروه‌ها دعوت کنند. همچنین والدین کنترل بیشتری روی تنظیمات امنیتی فرزندان خود در این شبکه اجتماعی خواهند داشت.

     

به گزارش صبح ساحل ،متا در طول چند سال گذشته با اتهاماتی روبرو شده که ادعا می‌کنند شبکه‌های اجتماعی آن مانند اینستاگرام دارای الگوریتم‌های مضری برای کودکان هستند. حالا غول فناوری در وبلاگ خود از تغییراتی خبر داده است که برای مقابله با این اتهام طراحی شده‌اند.

در این پست نوشته شده است:

«امروز ما مرحله دیگری را برای کمک به محافظت از نوجوانان در برابر تماس‌های ناخواسته اعلام می‌کنیم که دریافت DM توسط افرادی که در اینستاگرام دنبال نمی‌کنند یا به آن‌ها متصل نیستند را به‌طور پیش‌فرض منع می‌کند.»

کنترل بیشتر والدین برای نظارت بر کودکان خود در اینستاگرام

علاوه بر این ویژگی‌های بیشتری به والدین ارائه‌شده تا بتوانند بر فعالیت فرزندان خود در اینستاگرام را نظارت داشته باشند. به‌عنوان مثال، اکنون به‌جای اینکه هنگام تغییر تنظیمات ایمنی و حریم خصوصی اکانت فرزند، والدین از طریق نوتیفیکیشن مطلع شوند، والدین می‌توانند درخواست‌های آن‌ها مانند تغییر پروفایل را تأیید یا رد کنند.

متا همچنین به ویژگی در حال توسعه دیگری اشاره کرده است که برای محافظت از کاربران در برابر دریافت تصاویر ناخواسته یا نامناسب طراحی شده است. هنوز مشخص نیست این ویژگی چه زمانی در دسترس قرار خواهد گرفت، اما می‌گوید که برای چت‌های رمزگذاری‌شده در حال ساخت است و اواخر سال جاری اطلاعات بیشتری درباره آن اعلام خواه شد.

متا از جمله شرکت‌هایی است که در چند وقت گذشته تمرکز زیادی روی هوش مصنوعی داشته و همین امر باعث رشد آن شده است. مارک زاکربرگ، مدیرعامل آن اخیراً به اهمیت توسعه هوش مصنوعی عمومی برای متا اشاره کرده بود و همین امر باعث خوش‌بینی سرمایه‌گذاران نسبت به غول فناوری شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها