در سفر ریاست جمهوری؛

سه فاز پروژه فاضلاب بندرعباس به بهره‌برداری می‌رسد



استاندار هرمزگان در نشست خبری به مناسبت دهه فجر و در آستانه سفر ریاست جمهوری گفت: در قالب ۲۲ بسته مصوبات سفر دوم ریاست جمهوری تعیین شده است. یک هزار و ۳۲ پروژه به ارزش ۱۰۵ هزار میلیارد تومان در این سفر افتتاح می‌شود.

به گزارش صبح ساحل، «مهدی دوستی» با بیان اینکه در بُعد کلنگ‌زنی، عملیات اجرایی ۳۸۵ پروژه به ارزش ۱۶۰ میلیارد تومان آغاز می‌شود، افزود: در این سفر ۱۴ هزار واحد مسکن را تحویل مردم استان می‌دهیم که با دیگر پروژه‌های مسکن از ابتدای دولت، ۲۰ هزار واحد مجموع واحدهایی است که تاکنون تحویل دادیم. ۶۶ هزار واحد تکلیف استان است که این رقم در این سفر به ۲۰ هزار واحد خواهد رسید.

به گفته دوستی در بسته راه، غیر از پل‌ها ۸۰۰ کیلومتر راه‌ شامل راه‌های اصلی، فرعی در حوزه روکش، بهسازی و آسفالت افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه دو بیمارستان ۱۱۲ تخت خوابی بندرعباس به همت پالایش نفت بندرعباس و بیمارستان ۷۸ تخت خوابی بستک انجام می‌شود، افزود: ۱۹۰ تخت بیمارستانی در این سفر به بهره‌برداری می‌رسند.

استاندار هرمزگان عنوان کرد: ۱۵۶ روستا و ۵ شهر از نعمت آب آشامیدنی پایدار بهره‌مند خواهند شد. همچنین بهره‌برداری و افتتاح ۵ آب شیرین‌کن انجام می‌شود.

دوستی با بیان اینکه سه فاز پروژه فاضلاب بندرعباس در این سفر به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: ورود فاضلاب بندرعباس به خلیج فارس یکی از دغدغه‌های اصلی مردم بوده که پروژه آن در این دولت آغاز شده است. امروز نزدیک به ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان قرارداد خرید پساب منعقد شده دارد که حدود یک هزار و۸۰۰ میلیارد تومان نیز پرداخت شده است. این پروژه بدون بودجه دولتی و مسئولیت‌های اجتماعی بوده است.

وی با بیان اینکه حدود یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان نیز بانک ملی تسهیلات پرداخت کرده است، گفت: خبر‌ خوب اینکه سه فاز از فاضلاب به پایان رسیده و سه فاز دیگر در جریان است. بیش از ۴۰ درصد پیشرفت پروژه فاضلاب شهر است.

استاندار هرمزگان افزود: به عهد خود با مردم پایبند هستیم، پروژه فاضلاب را انجام خواهیم داد.

وی با بیان اینکه نیروگاه ۵ هزار مگاواتی سیریکی افتتاح می‌شود، اضافه کرد: عملیات اجرایی ترمینال مکانیزه ریلی، کشاورزی و طرح توسعه پسکرانه بندرشهید رجایی در این سفر آغاز خواهد شد.

دوستی در بخش دیگری به تشریح اقدامات دولت در استان پرداخت و افزود: هرمزگان در ابتدای دولت سیزدهم با حوادث طبیعی از جمله دو زلزله بزرگ ۶ ریشتری و دو سیل بزرگ مواجه بود. خوشبختانه سفر ریاست جمهور در دی ماه ۱۴۰۰ سفر پربرکت و با دستاوردهای متنوعی بود که توانستیم به طور کامل منابع مالی تعیین شده را اخذ کنیم.

وی با بیان اینکه مصوبات استان در دور اول سفر ریاست جمهوری ۱۷۴ مصوبه بوده است، گفت: از این تعداد ۱۲۴ مصوبه تماما انجام شده است و فقط ۵ مصوبه با پیشرفت زیر ۲۰ درصد داریم. لازم به ذکر است که ۳۳۰ میلیارد تومان بودجه در حوزه راه به استان تزریق شد.

استاندار هرمزگان در تبیین مهم‌ترین اقدامات دولت گفت: یک هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی از ابتدای دولت در استان هرمزگان انجام شده است؛ این موضوع با رویکرد توجه و تاکید دولت بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام صورت گرفت.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تمرکز اکثریت پروژه‌ها بر توسعه اقتصاد دریا محور بوده است، افزود: در سفر دوم ریاست جمهوزی بنادر سیریک، بوموسی و بخشی از بندر پارسیان تحویل مردم داده خواهد شد.

وی گفت: رشد قابل توجهی را در آبزی‌پروری و راه‌ها داشتیم. تمام راه‌های روستایی استان از دهه شصت، ۳۰۰ کیلومتر بوده و از سفر اول ریاست جمهوری بیش از این عدد ایجاد شده است. راه‌های روستایی که از سفر ریاست جمهور ایجاد و آسفالت شده ۸۵ کیلومتر است که ۴۰ کیلومتر تا پایان سال اضافه می‌شود‌.

دوستی اضافه کرد: بهبود محیط اقتصادی تاکید ما از ابتدای کار بوده است که براساس گزارش مرکز پژوهش‌ها، ما استان اول در تامین امنیت سرمایه‌گذاری هستیم.

وی با بیان اینکه هرمزگان متاسفانه رتبه یک بیکاری و شاخص فلاکت را داشته که تاکنون ۸ پله صعود را محقق کرده است، گفت: این رقم البته مطلوب ما نیست اما رشد خوبی است. خوشبختانخ رتبه یک جذب سرمایه‌گذاری صنعتی را داشتیم. استان هرمزگان در میزان تحقق رشد اقتصادی با کسب ضریب رشد ۵.۸ دهم درصد رتبه اول را کسب کرد.

استاندار هرمزگان در پایان عنوان کرد: در ابتدای دولت سالی حدود صد هزار درخت کاشتیم. امسال چشم‌انداز و برنامه کاشت شش و نیم میلیون درخت را داریم که تاکنون حدود سه و نیم میلیون با مشارکت همه نهادهای عمومی، دولتی، غیردولتی و صنعتی انجام شده است.

پنجشنبه و جمعه سفر ریاست جمهوری به استان هرمزگان انجام می‌شود و در چند شهرستان از جمله بشاگرد و جزیره بوموسی حضور پیدا خواهیم کرد.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها