معلولان هرمزگان اولویت چندم کاندیداهای مجلس هستند؟



«محمد حسن استاد»، مدیرعامل جامعه معلولان هرمزگان در قالب چند پرسش، برنامه کاندیداهای مجلس برای جامعه معلولان استان را خواستار شد. پرسش‌هایی که بیشتر جنبه نقد و تشریح وضعیت زندگی دشوار معلولان است. استاد در این یادداشت نوشته است: تعداد قابل توجهی از عزیزان صاحب نظر و با صلاحیت، نامزد ورود به رقابت انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه‌های مختلف استان هرمزگان شده‌اند. به طور قطع همه نامزدهای بزرگوار برنامه‌ها و اهدافی برای بهبود وضع موجود و پیشرفت کشور و استان هرمزگان ترسیم کرده‌اند. یکی از اقشاری که همواره در ادوار مختلف مورد نظر و مخاطب نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی بوده است معلولین و خانواده‌های این قشر می‌باشند. همواره در ادوار گذشته حقوق حقه این قشر کم توقع و مظلوم و آبرومند مغفول مانده لیکن چند پرسش اساسی معلولین استان از نامزدهای محترم انتخاباتی مجلس شورای اسلامی به شرح ذیل به اطلاع نامزدهای انتخاباتی می‌رساند. از همه عزیزان فرهیخته درخواست می‌شود پاسخی واضح، شفاف و مجمل به پرسش‌های این جمع کثیر و ذی‌حق ارایه دهند.  ۱- آیا نامزدهای محترم انتخابات مجلس شورای اسلامی از مشکلات خرد و کلان معلولین کشور و استان هرمزگان ( اشتغال- مسکن خبر دارند؟ در صورتیکه از مشکلات معلولین اطلاع دارند چه برنامه‌های کاربردی کوتاه مدت و میان مدتی جهت رفع معضلات موجود مددجویان معلول دارند؟ ۲- آیا نامزدهای محترم انتخابات مجلس شورای اسلامی ایران از وجود قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت مصوب ۱۳۹۷ اطلاع دارند و آن را مطالعه کرده اند؟ در صورتی که قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت را مطالعه کرده اند؟ آیا جهت اجرای قطعی آن برنامه ویژه ای دارند ؟
۳- با توجه به این که ماده ۲۷ قانون مذکور از زمان تصویب تا کنون بر زمین مانده و اجرایی نشده است آیا جهت تحقق این ماده برنامه ریزی کرده‌اند؟
۴- آیا عزیزان نامزد ورود به مجلس شورای اسلامی از خدمات گسترده مراکز مثبت زندگی استان و کشور با خبر هستند؟ آیا نامزدهای انتخاباتی با تنگتاهای این مراکز موثر و مفید اما مظلوم آشنا هستند؟ آیا داوطلبان از میزان اشتغالزایی مراکز مثبت زندگی استان و کشور مطلع هستند؟ آیا بزرگواران نامزد انتخابات از احتمال تعطیلی قریب الوقوع مراکز مثبت زندگی کشور و ورشکستگی صاحب امتیازان و بیکاری جمعی از مددکاران مراکز مثبت زندگی خبر دارند؟ 
۵- آیا نامزدهای انتخاباتی صاحب نظر با ساختار سازمان بهزیستی کشور آشنا می‌باشند؟ آیا از نواقص و کمبودهای این سازمان بزرگ حمایتی-خدماتی در بخش‌های مختلف با خبر هستند؟ آیا عزیزان برنامه‌ای جهت رفع مشکلات موجود در سازمان بهزیستی کشور دارند؟ 
۶- آیا عزیزان نامزد از وضعیت نابسامان ناوگان حمل و نقل عمومی ناکارآمد برای معلولین و افراد سالمند خبر دارند؟ چگونه می‌توانند در سطح کلان (کشوری) به شهرداری شهرهای کوچک و بزرگ آستان هرمزگان کمک کنند؟ ۷- آیا نامزدهای محترم و فرهیخته از وضعیت نه چندان مناسب بهداشت و درمان استان هرمزگان اطلاع دارند؟  ۸- مناطق آزاد متعدد استان هرمزگان در برنامه‌های نامزدهای محترم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه جایگاهی دارد؟ چگونه می‌توان از ظرفیت‌های بالقوه این مناطق جهت رفاه حال و زندگی بهتر مردم استان هرمزگان استفاده کرد؟ ۹- شرکت‌ها و بنگاهای اقتصادی کوچک و بزرگ غرب شهر بندرعباس چه جایگاهی در برنامه‌های کاربردی کوتاه مدت نامزدهای انتخاباتی دارد؟ چگونه می‌توان از ظرفیت بالای شرکت های بزرگ و بنگاهای اقتصادی غرب شهر بندرعباس در راستای زندگی بهتر مردم و معلولان هرمزگان استفاده کرد؟
       
محمد حسن استاد// فعال سیاسی و اجتماعی هرمزگان و رییس انجمن معلولان هرمزگان
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها